شهروندخبرنگار مشهد؛

آلایندگی وحشتناک نیروگاه برق فسیلی مشهد + فیلم و جوابیه

فعالیت نیروگاه برق مشهد که هنوز از سوخت فسیلی برای تولید برق استفاده می‌کند به طور اسفباری هوا را آلوده می‌کند.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ فعالیت نیروگاه برق مشهد که هنوز از سوخت فسیلی برای تولید برق استفاده می‌کند به طور اسفباری هوا را آلوده می‌کند.

منبع: مهدی زمانی – مشهد



نیروگاه برق مشهد در پاسخ به انتشار این گزارش  جوابیه‌ای را برای باشگاه خبرنگاران ارسال کرده است:

با سلام واحترام؛

با عنایت به تغییرات جوی کم سابقه پیش آمده اخیر که موجب افت شدید دما گردیده، تبعات و اثرات آن گریبانگیر هموطنان عزیمان به ویژه در استان‌های شمالی کشور می‌باشد. به استحضار می‌رساند، مسئولان کشور به منظور پیشگیری افت فشار و قطع گاز هموطنان، تلاش‌های گسترده‌ای را به اجرا گذاشته‌اند.
از جمله تصمیمات گرفته شده، تأمین گاز مورد نیاز در مناطق یاده شده می‌باشد. لذا به تمامی نیرو‌گاه‌های کشور نیز به جهت کمک به هموطنان از سوی مراجع ذیصلاح دستور صادر شده است تا اطلاع ثانوی مطلقا حق استفاده از سوخت گاز را نخواند داشت و اجبارا می‌بایست از سوخت گازوئیل استفاده کنند. لذا بدیهی است که در شرایط پیش آمده، این نیروگاه نیز همسو با سیاست‌های اتخاذ شده، نهایت همکاری را معمول داشته و علی‌رغم اینکه در تمامی طول سال سوخت گاز مصرف می‌نمایید، در حال حاضر با سوخت گازوئیل بهره‌برداری می‌گردد تا خللی در روند تولید برق به وجود نیاید. که البته با توجه به ماهیت سوخت مایع دشواری‌ها و محدودیت‌هایی نیز ایجاد می‌گردد که با همت کارکنان خدوم این مجموعه برطرف می‌گردد. لازم به یادآوری است به صورت پیوسته مشعل‌ها و سایر تجهیزات کنترل و در نقطه بهینه تنظیم قرار می‌گیرند.
گفنی است گزارش خبری یاده شده در زمان تعویض سوخت از گاز به گازوئیل و در مدت زمان بسیار محدود (کمتر از 15 دقیقه) تهیه شده است و پس از پایان مانور، شرایط مطلوبی در بهره‌برداری واحد یاد شده وجود دارد.




لینک مستقیم دانلود

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار