بوکوحرام مانع کمک رسانی به آوارگان نیجریه

عناصر گروه تروریستی بوکوحرام با انجام حملات بسیار، مانع کمک رسانی به آورگان نیجریه‌ای شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سازمان ملل درباره تلاش ­تروریست های بوکوحرام در جلوگیری از کمک رسانی به دهها هزار آواره نیجریه ای که در شرایط بدی در شمال کامرون زندگی می کنند هشدار داد.
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد یکی از تیم هایش در اوایلاین ماه موفق شد از یک رشته مناطق مرزی پیشتر غیرقابل دسترسی در شمال کامرون دیدن کند.

لئو دابس سخنگوی این کمیساریا به خبرنگاران گفت اعضای این کمیساریا به مراحل ثبت نام مقدماتی بیش از 21 هزار نفر که در طول دو سال گذشته از حملات مرگبار بوکوحرام در شمال شرق نیجریه فرار کرده اند و ماههاست که در شرایط نامطلوبی در شمال کامرون زندگی می کنند کمک کرده اند.
دابس افزود : « این اولین باری بود که ما موفق شدیم از این آوارگان دیدن کنیم و احتمال می دهیم که شمار آنها بسیار بیشتر از این باشد.»­ 

سازمان ملل گفته است که حدود 27 هزار نفر آواره خارج از اردوگاههای این منطقه زندگی می کنند. دابس اعلام کرد این آوارگان شدیدا به کمک نیاز دارند و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان مایل است به این افراد کمک کند اما به علت خطر دائمی ادامه حملات بوکوحرام کمک های خیلی اندکی در اختیار این افراد قرار داده است.
بوکوحرام تا به حال دست کم 20 هزار نفر را در این منطقه کشته و بیش از 2/6 میلیون نفر را هم آواره کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار