اگر معده درد دارید؛ این غذاها را بخورید

زرد‌چوبه، عصاره زنجبیل و نیز مصرف مواد‌ غذاهای حاوی مواد‌ فنولیک از قبیل قره‌قاط می‌تواند‌ د‌ر ریشه‌کنی این باکتری موثر باشند‌.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه یکی از شگفتی‌‌های بد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن انسان می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که با وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنکه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارای محیطی اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی است اما جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار آن توسط یک غشای موکوسی غلیظ قلیایی - با ضخامت حد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اً ۱ سانتی متر- د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر برابر این محیط اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی محافظت می‌‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که اگر این سد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محافظتی به هر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لیلی از بین برود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مخاط معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر معرض مستقیم اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قرار گرفته و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چار آسیب جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی می‌‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در ادامه این مطلب را به نقل از بیتوته بخوانید.
 
  اگر دچار عفونت میکروبی معده شده‌اید؛ این غذاها را بخورید

زخم و التهاب معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر واقع نتیجه آسیب این سد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فاعی می‌باشند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اگرچه زخم معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ناشی از عوامل گوناگون از قبیل عوامل عصبی و روانی، شیمیایی، مصرف الکل، مصرف طولانی مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ت قرص آسپرین و تنباکو باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اما یکی از مهمترین د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لایل ایجاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن عفونت ناشی از باکتری موسوم به هلیکوباکترپیلوری می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. 

این باکتری مشکل‌ساز 
هلیکوباکترپیلوری یک باکتری گرم منفی است که محل اصلی زند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گی آن جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. این باکتری با مکانیسم‌‌های خاصی می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر محیط اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه زند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه بماند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که بوسیله همین مکانیسم‌‌ها به جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه آسیب می‌رساند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. این باکتری می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم از طریق طبیعی و هم از طریق سیستم ایمنی و تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سیتوکینهای خاص باعث ایجاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ التهاب معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. 

شیوع عفونت هلیکوباکترپیلوری بطور معمول مرتبط با شرایط ژئوگرافی و اقتصاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی-اجتماعی جامعه می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کشور ما شیوع این عفونت حد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۸۰ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ (د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بزرگسال) می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و حد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۵-۱۰د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چار زخم معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و ۱ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نهایتاً د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چار سرطان معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه می‌شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. هلیکوباکترپیلوری مهمترین عامل التهاب مزمن بافت تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه موکوس معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه، زخم معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه، سرطان معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و التهاب آتروفیک معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه (التهاب مزمن با تخریب غشای موکوسی و غد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌‌های اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ساز معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه) می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. 

که التهاب آتروفیک معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منجر به عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م ترشح اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و فاکتور د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اخلی معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و از آنجا که عناصر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و ظرفیتی از قبیل کلسیم و آهن د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر محیط اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی بهتر جذب می‌شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با کاهش ترشح اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جذب این عناصر هم کاهش می‌یابد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و نیز فاکتور د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اخلی عاملی است که برای جذب ویتامین B۱۲ ضروری می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. كمبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آهن و ویتامین B۱۲ هر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و می‌توانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باعث کم‌خونی نهفته شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. 

چه کسانی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر معرض خطر هستند‌‌‌‌؟‌‌‌‌‌‌‌ 
افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارای سابقه فامیلی سرطان معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر خویشاوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رجه اول خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی که التهاب معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.برخی از علائم عفونت به هلیکوباکتر پیلوری شامل: سوء هاضمه، د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و سوزش سر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل، نفخ همراه با د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، حالت تهوع، سیری زود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رس همراه با نفخ، د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ناحیه بالای شکم که یک ساعت یا بیشتر بعد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از صرف غذا مشاهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه می‌‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.از آنجا که این باکتری از طریق مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فوعی - د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هانی منتقل شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بنابراین رعایت بهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشت فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ضروری می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
 
د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رمان 
عفونت هلیکوباکترپیلوری بطور خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی قابل د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رمان نیست و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر صورت عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م پیگیری و طولانی شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن عفونت عوارض می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گسترش پید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا جایی‌که منجر به آسیب جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی به معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و نهایتاً سرطان شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.مهم‌ترین روش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رمانی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ایران د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رمان ۳ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارویی به مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ت تقریبا ۲ هفته می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. این رژیم شامل تجویز همزمان ۳ آنتی‌بیوتیک به همراه یک د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اروی خنثی‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است. مصرف به موقع د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اروها و کامل کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وره د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رمان برای ریشه‌کنی این باکتری ضروری است. 
 
توصیه‌‌های غذایی 
از آنجا که ابتلابه عفونت هلیکوباکتر پیلوری بر اساس مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ت و شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ت عفونت می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. طیفی از علائم را از قبیل التهاب معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه تا زخم معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه را شامل شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بنابراین توصیه‌‌ها و پرهیزهای غذایی مشابه همه بیماران گوارش است:خوب جوید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن غذا، وعد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌های کم و مکرر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر طول روز، عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م مصرف وعد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه سنگین قبل از خواب می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علائم این بیماران موثر باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. میوه و سبزیجات تازه و مواد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غذایی حاوی سلنیوم از قبیل مغزها و خصوصا باد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام هند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی، غذاهای د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریایی، گوشت مرغ، گوشت گوسفند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و جگر برای سلامت معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه مفید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است.
 
د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر گذشته افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مبتلا به زخم یا التهاب معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه از خورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن غذاهای اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی منع می‌شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رحال حاضر خورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن غذاهای اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرکبات، گوجه فرنگی و... براساس تحمل فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قابل توصیه می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.نوشید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نی‌‌های الکلی می‌توانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باعث وخیم‌تر شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن شرایط شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و نوشید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نی‌های کافئینه از قبیل چای و قهوه می‌توانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باعث تشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.مصرف پود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر فلفل قرمز می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اثری د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگانه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشته باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌ طوریکه مصرف زیاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن باعث تشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علائم و وخیم‌تر شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن بیماری و مصرف مقاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یر کم آن باعث افزایش تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موکوس و بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زخم معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
 
مصرف بعضی غذاها می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر برابر هلیکوباکترپیلوری محافظت کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و یا د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کنار د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رمان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارویی به ریشه‌کنی این باکتری کمک کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:
 
۱. زرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چوبه، عصاره زنجفیل و نیز مصرف مواد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غذاهای حاوی مواد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فنولیک از قبیل قره‌قاط می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ریشه‌کنی این باکتری موثر باشند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. 

۲. تحقیقات نشان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است که مصرف برخی از انواع عسل نیز برای د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رمان هلیکوباکترپیلوری موثر است. 

۳. غذاهای حاوی سولفورفان از قبیل انواع کلم یک باکتری‌کش قوی محسوب می‌شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که می‌توانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر ریشه‌کنی هلیکوباکترپیلوری هم موثر باشند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. 

۴. مصرف سویا نیز ممکن است باعث کاهش تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ واسطه‌‌های التهابی (اینترلوکین ۱۰) ناشی از هلیکوباکترپیلوری شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. 

۵. پونه علاوه بر خاصیت آنتی اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انی می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر تخریب هلیکوباکترپیلوری هم موثر باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. 

۶. مصرف میوه و سبزی تازه خصوصا آنهایی که سرشار از ویتامین C، ویتامینE (انواع مغزها و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انه‌‌های روغنی)، لیکوپن (سبزیجات و میوهایی که رنگ قرمز د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌) هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز می تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مفید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. 

۷. مصرف پود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سیر نیز می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کنار تجویز آنتی‌بیوتیک، به کاهش عفونت و ریشه‌کنی بیشتر این باکتری کمک کند‌‌‌‌‌‌‌‌.

منبع: شهرفردا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۱ تير ۱۴۰۲
توجه کنید از نوشابه وکافین قهوه لوبیا عدس نخود سبزیجات خام
اکیداً پرهیز کنید شب ها با پهلو چپ بخوابید از عطاری ریشه شیرین بیان بگیرید یا پودرش کمی پیاده روی خوبه غذا های مثل برنج ایرانی یا سیب زمینی یا کاهی اوقات موز تخم مرغ استفاده کنید گوجه استفاده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام من دل گوساله خوردم معدم در گرفته چه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
دل پیچه دارم ۱۲ سالمه تن ماهی واسم ضرر دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۰:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام. من احیاس کردم یه قطره از بزاق دهان بچه ده ساله ام افتاد تو دهانم. موقع صحبت. چشمتون روز بد نبینه. پشت بدنم همش درد. گلوم انگار سه تا چیزی توش گیر بود. از دردمعده هیچی دیگه نگم. شش هفت تا جایی رفتم. دوتا متخصص. چهارتا طب سنتی.سه چهارتا عمومی. فایده نکرد که نکرد. شبا به زور اسطوخودوس خوردن خوابم میبره. بندی رفتم. هردونوع ازمایش کرونا رودادم. کرونا نبود. حالا دوقرص قبل غذا میخورم. یه شربت هیدرکساید بعد غذا. یه قرصم یک ساعت قبل خواب. زندگی قرصی شده
Germany
پریسا
۱۳:۱۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
بیشتر دردهای معده و روده برمیگرده به عصب یعنی دقیقا از ذهن نشات می گیره
من خودم این مشکل رو داشتم ولی از وقتی دیدگاهم به زندگی عوض شده خیلی حالم بهتر شده و در این راستا سخنان دکتر روانشناس خیلی به من کمک کرد
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۸:۱۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
من وقتی غذا میخورم معده ام خیلی درد میگره ب پزشک هم مراجعه کردم ولی هیچ اثری نداشت
Iran (Islamic Republic of)
Sadegh
۱۱:۵۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
دوستانی که مشکل دستگاه گوارش دارن به هیچ عنوان نوشیدنیهای گازدار میل نکنند،چای را تا مدتی حذف کنید ماست و دوغ هم باعث ترش کردن میشه و همچنان سیگار و دخانیات با ارزوی سلامتی برای هموطنان عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من مادرم معده ددردر داره
Germany
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام دم‌کرده گل محمدی برای یبوست و آرام کردن معده خوبه آرامبخش خوبیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام من ۲۸ سالمه از درده معده شبها نمی تونم بخوابم رفتم دکتر دارو داده هیچ فرقی نکردم
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۱:۳۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید من 35سالمه و سابقه درد معده دارم زخم معده عفونت معده هم دارم به پزشک هم مراجعه کردم و قرص امپرازول20داده ولی هیچ تاثیری نداشت لطفا جواب بدید از درد حتی نمی تونم شب ها هم بخوابم مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من چند ماهی میشه معده درد دارم همراه با حالت تهوع خیلی گرسنه هم میشم ولی موقع خوردن غذا حالم بدتر میشه نمیدونم چه غذای باید بخورم،چه دارویی مصرف کنم از شما خواهش میکنم منو راهنمایی کنید لطفا زود جواب بدین ازتون خیلی ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
سهرابی
۱۵:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشیدحدودده ساله معده درد شدید دارم میکروبه معده دارم هرچی هم میخورم خوب نمیشم ممنون میشم همراهیم کنید
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۶:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام، دمنوش ولرم بابونه با زنجبیل و یه قاشق عسل، وقتی معده خالیه خورده بشه میتونه موثر باشه به خصوص برای رودل. در ضمن دوستانی که از زخم معده شاکین یه مدت سیرابی رو امتحان کنن واقعا عالیه.
Iran (Islamic Republic of)
مريم
۱۱:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
صبح ها ناشتا يك عدد سيب بخوريد ، روي خيلي از مشكلات معده تاثير مثبت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدیار
۱۰:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب
Iran (Islamic Republic of)
میثم جنادله
۱۵:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من معده درد دارم چکارکنم براش
Iran (Islamic Republic of)
مقصود
۱۶:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام معده درد دارم .میزنه به قلب وکمی ب سینه ام .چ چیزی خوبه بخورم
Afghanistan
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام‌کریمی‌هستم‌معده‌درد‌دارم‌هر‌کاری‌میکنم‌خوب‌نمیشم‌‌بدنم‌خیلی‌ظهیف‌است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام منم مشکل معده دردو حالت تهوع و بی اشتهایی و بوی بد تنفسی داشتم خیلی دکترا رفتم ولی بهتر نشدم بعد چند مدت برایه کلیه دردم رفتم دکتر .گفتم درد معده هم دارم و بوی بد تنفسی دارم برایم قرص پنتو پرازول ۴۰و مترودینازول واسم تجویز کرد والان خیلی بهترشدم
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۰۹:۳۳ ۰۵ دی ۱۳۹۸
من معدم درد میگیری گاهی وقتا چ جیزی بخورم دردش کمتربشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۱۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
آیا لبو برای معده درد خوبه
France
نادر
۱۴:۱۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
دمنوش نعنا وگل محمدی خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۰:۱۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام به همه عزیزان سالادها باید یه ساعت قبل ازغذاخورده شود ماست به هیچ عنوان همراه غذا خورده نشود آب اساعت بعدا زغذارب انار یه قاشق بعداز هر غذا برای جلوگیری ازترش کردن براتون آرزوی سلامتی دارم
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۱۳:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
هرچه پول داشتم خرج معده درد کردم نتیجه نگرفتم شما بگین چکار کنم؟
France
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام من وقتي تخم مرغ ميخورم معدم خيلي درد ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
سلام اون آقا که گفته پولم خرج وزیت دکتر شده فایده نداشت .نظر من اینه که بره دعا درمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام من درد مید ه دارم دارو امپرازول استفاده می کنم ولی هچ فایده‌ای ندارد درد میده م زیاد ترشده تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
به من امروز تجویز کرد یعنی استفاده نکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ابرماهیم
۲۰:۵۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
منم معده ام درد می کرد والان دیگر درد نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۲:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز لطفا روش های درمان ذکر کنید .چطوری بهبود یافتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۱ تير ۱۳۹۸
سلام لطف کنید جواب بدهید سوزش زیر جناق می سوزه انگار چیزی گیر کرده و گاهی درد ش پشت کتف می زنه مثل قولنج.علت ودرمان را لطف بفرمایید ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام منم همیطور بودم معدم بود منم دکتر رفتم ولی خوب نشدم راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۰:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام ۲۶ساله هستم هرچی میخورم معدم بدجوری دردمیکنه فشاربه قفسه سینه ام میاد احساس سنگینی قفسه میکننم بارفتن به دستشویی مشکل دارم خودمو میگیرم چندروز مجبوری بعدچندروزمیرم دستشویی همش سمت چپم میگیره حتی ب قلبم اثرمیزاره همش بایدآب همرام باشه ترس دارم نمیتونم حتی مغازه برم استرس دست پام میلرزه همش خوابم میادتوی گرم اصلا نمیتونم برم نفسم میگیره
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۹:۰۶ ۰۵ تير ۱۳۹۸
من وقتی نوشابه یا دلستر زیاد میخورم معده درد سوزش و ترش کردن همشون باهم میان و دو سه هفته ای نابودم میکنن منم تو این مدت درد تمام چیزهایی که دردش میاره نمیخورم بعد خوب میشه ولی فک کنم دیگه باید تا آخر عمرم نوشابه نخورم
Turkey
پروانه
۱۶:۵۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
معده درد شدید دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
باسلام من از ۱۸ سالگی میکروب معده وعفونت داشتم الان ۱۲ ساله که زیر نظر دکترم بارها معدم خوب شده ولی باز معده درد گرفتم وچند تا دکتر عوض کردم میگن عصبیه داروهای زیادی مصرف کردم هیچ کدومشون به طور قطهی جواب نداد من به خاطر معده درد کارم رو از دست دادم
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۹:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام .ببخشید برای نفخ معده چه باید بخوریم حتی با خوردن آب هم معده نفخ میکنه.ممنون از شما
Afghanistan
سید شفیق الله
۱۴:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام بر شما کدام غذا ها بیش از حد باعث سرطان میشود
Netherlands
من محمد استم
۲۲:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
معدم میسوزد عداهضم نمشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا کانال آموزنده ای هست
Iran (Islamic Republic of)
خوشگردار
۰۷:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
دوستان خوبم سلام تا اونجایی که تجربه کردم خوب میدونم برای آرامش مهده های ناراحت باید از میو های پخته شده وکمپوت وپختن گوشت گوسفندی در شیشه در وخوردن عسل با کره در صبحانه وخوردن سیرابی ومصرف شیرین بیان ودم کرده پونه به همراه نبات واجتناب از خوردن شیر وسبزی جات خام وعدم مصرف فافل در غذا میتوان به راحتی برای بهبودی معده کمک کرد در آخر برای همه ارزوی سلامتی وبهبودی دارم خدا نگهدار
Iran (Islamic Republic of)
آیدا
۱۷:۵۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
سلام مادر بزرگ من از درد معده حالش بد شده لطفا بگویید چگونه در مان میشود . با تشکر از شما.
Iran (Islamic Republic of)
مهنازشوقی
۰۱:۵۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
سلام خواهش میکنم زودتر راهنماییم کنین چندماهه جونم ب لبم رسیده.مامانم چندماهه دردمعده داره حتی آب میخوره معده درد میشه قرص امپرازول و عرق نعنا گرفتم خورده خوب نشده.الان چندروزه از داروگیاهی بارهنگ و اسفرزه واسش درست میکنم میخوره موقت خوب میشه.دوباره دردمیگیره الان یکماهه نتونسته غذابخوره فقط یه کف دست نون میخوره همونم باز درد میگیره غذاهای آبپز درست میکنم بازم همینطوریه.توروخدا راهنماییم کنین راهی هست که دکتر نبرمش؟چون پولشو ندارم ببرمش دکتر و شدیدا احساس میکنم به متخصص احتیاج داره امااراونجاییکه مخارج خونه بعهده منه هزینه دکتر و متخصص اصلا واسم مقدور نیست.خیلی ممنونم ازتون
Germany
مریم
۱۴:۱۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
سلام درمنه از عطاری تهیه کنید.پاک کنید ومیل کنند.شدیدترین درد معده رو از بین میبره ضمن اینکه هرچیزی برای معده مضر هست کم مصرف کنند
Germany
مریم
۱۴:۳۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
البته من شنیدم و مطمئن نیستم که تاثیرگذارباشد اول تحقیق کنید راجع آن بعدمصرف کنید
United States of America
سمیرا
۱۰:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۷
سلام من 2 سال پیش معده درد شدید داشتم.رفتم دکتر آزمایش دادم گفتن میکروبیه ولی چون فهمیدم باردارم نتونستم درمان کنم.تو بارداریم هم خیلی اذیت شدم اما بعد زایمان تا الان مشکل نداشتم الان بچم 1.5 سالشه.چندروزه شروع به سوزش کرده دیشب امانم برید.به نظرتون هنوز همون میکروب معده رو دارم؟
United States of America
Asal
۱۶:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۷
سلام من یه مدت میکروب معده داشتم با دل درد و حالت تهوع شدید، اوایل رژیم غذاییمو رعایت نمیکردم، اما با رعایتش حالم خیلی خوب شده علاوه بر قرصهای ک دکترم داده، صبح ناشتا ی قاشق عسل میخورم، به هیچ عنوان ادویه مصرف نمیکنم، تا میتونید کافئین مصرف نکنید حتی چایی مخصوصا تو وعده صبحانه، حداقل تا زمانی ک کمی بهتر بشید، گرمیجات زیاد مصرف کنید، میوه هندوانه خوبه اما خربزه اسید معده رو زیاد میکنه، از جوشونده پونه مصرف کنید یه تیکه نبات داخلش بندازید، عرق زنیان شب خوابیدنی عالیه، بعد از شام پیاده روی برید، غذا کم کم بخورید اما وعدهای بیشتر. امیدوارم ک مفید باشه
United States of America
Asal
۱۶:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۷
سلام من یه مدت میکروب معده داشتم با دل درد و حالت تهوع شدید، اوایل رژیم غذاییمو رعایت نمیکردم، اما با رعایتش حالم خیلی خوب شده علاوه بر قرصهای ک دکترم داده، صبح ناشتا ی قاشق عسل میخورم، به هیچ عنوان ادویه مصرف نمیکنم، تا میتونید کافئین مصرف نکنید حتی چایی مخصوصا تو وعده صبحانه، حداقل تا زمانی ک کمی بهتر بشید، گرمیجات زیاد مصرف کنید، میوه هندوانه خوبه اما خربزه اسید معده رو زیاد میکنه، از جوشونده پونه مصرف کنید یه تیکه نبات داخلش بندازید، عرق زنیان شب خوابیدنی عالیه، بعد از شام پیاده روی برید، غذا کم کم بخورید اما وعدهای بیشتر. امیدوارم ک مفید باشه
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۷
تشکر از مطلب مفیدتون
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۳:۵۳ ۲۰ تير ۱۳۹۷
من معده درد دارم و زير دنده هام و تمام دلم درد ميكنه غذا برميگرده تو گلوم بعضي وقتها حالت تهوع دارم همش نشانه چيه؟ممنون ميشم زود بهم جواب بديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام معده من سوزش ودرد شدیدی داره با حالت تهوع هیچ دارویی هم کارساز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۱۲:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام.من یک معدم میکروب داره ودکتر این دارها رو واسم تجویز کرده وقتی میخورم خیلی حالم بدمیشه وبدترمیشه
Germany
سلمان رحیمی
۰۴:۲۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام من معدم الان چند ساله هم ترش میکنه وهم دردو سوزش داره آروق هم زیاد میزنم امپرازول ورانیتیدین هم زیاد مصرف کردم فایده ای نداره
ممنون میشم راهنماییم کنین
Germany
ناشناس
۰۴:۲۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام من معدم هم ترش میکنه وهم درد میکنه امپرازول ورانیتیدین زیاد مصرف میکتم خوب نمیشه چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنیین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
دوستان عزیز اونایی که ورم معده دارن فقط مواظب باشین معدتون سرما نخوره چه با هوا چه مواد غذایی سرد مثل آب سرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
samaneh
۲۱:۱۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
کمکم کنید از درد معده دارم میمیرم تمام شکمم زیر کلیه هام تا وسط و معده و همه جا ۴روزه منو کشته
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۲۲:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
شما یا باید برید پیش یه دکتر متخصص گوارش یا پیش یه دکتر طب سنتی که داروی گیاهی بهتون بده تا خوب بشید انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
داعش
۰۸:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
معده درد کشتم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۴۸ ۰۸ دی ۱۳۹۷
سلام من 35 سال دارم هر وعده غذا میخورم احساس سر گیجه میشم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۱:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
بهترین خوراک برای معده سیرابی با پرز زرد رنگ روش بمونه زیاد نسابید بده با زنجبیل و شوید بزارید بپزه بعد خالی بدون نون بخورید مرزهای سیرابی مرزهای معدتونو ترمیم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۲۲:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام من حالت تهوع زیادی دارم همراه اون سرو چشمامم خیلی دردمیکنه لطفابمن کمک کنید اگ میتونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
عزیزم خوب شدی
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۲۲:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام من حالت تهوع زیادی دارم همراه اون سرو چشمامم خیلی دردمیکنه لطفابمن کمک کنید اگ میتونید
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۲:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
دوستان همه توجه کنند اونای که زخم ورم واسید دارن فقط باید رژیم و رعایت کنند و فقط از پودرشیرین بیان استفاده کنند صبح ناشتا با اب ولرم قاطی کنند یه زره بریزید معجزه میکنه امتحان کنید انشا... خوب میشد عالی
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۸:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام منم دردمعده دارم سه ساله خوب نشدن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
سوزش معده دارم و قفسه سینه ام درد میکند بالای قلبم و ضربان قلبمم نا منظمه
Germany
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام عزیزم حتما دکتر برید،براتون سونو گرافی بنویسه من هم همین جوری بودم گفتن سنگ صفرا داری،حتما دکتر برید بمونه درد های شدید میاد سراغتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
من تقریبا دوماه میشه که درد معده دارم معده ام می سوزه خونریزی هم دارم باید چه کار ی به کنم تا مشکل من حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حتما بايد اندوسكوپي كنيد چون خون ريزي معده داريد
حتما به يه فوق تخصص مراجعه كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
من زخم اثنی عشر دارم چه مواد غذایی را نباید استفاده کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۱۷:۳۰ ۲۷ دی ۱۳۹۶
سلام مامانم معده درد داره چی بخوره خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۷ دی ۱۳۹۶
سلام تورو خدا جواب منو خیلی زود بدید همسرم چند روزه که معده اش درد میکنه چیکار کنه که خوب بشه نفسش میگیره دکتر هم دوسه بار رفته چند تا قرص نوشتن ولی خوب نشده
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۴:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
عزیزم شما پیش یک متخصص گوارش باید برید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۳ دی ۱۳۹۶
دردمعده دارم رهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهنام هستم
۰۳:۰۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
حدودا دوسال سر گیجه احساس گرفتگی گلو و تپش قلب و احساس ضعف در قلب دارم پیش دکترای زیادی رفتم مغزو اعصاب و معده و قلب سی تی اسکن چند بار دارم تست اکو تست ورزش اندوسکوپی همشون+و دکترا میگن اعصاب اما ولی هر چقدر قرص دارو استفاده کردم خوب کردم روز ب روز بتر میشم خسته شدم دیگه از دکترا بیذارم تمام پولم صرف ویزت دکترا شدم حالا مهم سلامتی پول بیذارم درک اونای ک خوبن سلامتن خدارو شکر کنن و با شادی زندگی کند داشتن بدن سالم با ارزش ترین هدیه خداست متاسفانه من در عذابم اما باز خداروشکر خداوند این دردو اگ در وجودم نمیذاشت ارزش جسم سالم ونمیدونستم و حتی با این درد من فهمیدم چ خوب است با خداوند بدن حتی اگ تمام وجودت پر از درد با شد باز خوشحالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشی من خانمی ۳۵ ساله هستم وچند هفته ای میشه که با دادن اندوسکوپی فهمیدم زخم معده ورم معده وعفونت شدید دارم از شما خواهش میکنم در خوردن غذا ورژیم غذای من را راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حتما ابپز مصرف كنيد.غذاهاي تند با ادويه نخوريد،كاكائو ميوه هاي كال حبوبات همه واسه شما ضرر
Germany
فرشته
۰۰:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
ميتونم كمك كنم
Iran (Islamic Republic of)
nazgol
۱۳:۴۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
سلام دختری ۱۸ساله هستم پارسال درد معده شدیدی گرفتم وبه پزشک مراجعه کردم قرص و امپرازول و چند نوع دیگه رو بهم داد طی خوردن دارو دردی نداشتم اما بعد قرص بازم درد داشتم و بهتر نشدم
Iran (Islamic Republic of)
nazgol
۱۳:۴۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
سلام دختری ۱۸ساله هستم پارسال درد معده شدیدی گرفتم وبه پزشک مراجعه کردم قرص و امپرازول و چند نوع دیگه رو بهم داد طی خوردن دارو دردی نداشتم اما بعد قرص بازم درد داشتم و بهتر نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
اخ فدات شم عزیزم زنجبیل بخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
سلام‌کانال‌بسیار‌آموزنده‌ای‌هست‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
من الان حدود یه هفته است دل درد شدید دارم نمیدونم چیکار کنم
لطفا راهنمایی کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
من الان حدود یه هفته است دل درد شدید دارم نمیدونم چیکار کنم
لطفا راهنمایی کنید باتشکر
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
من داغونم ورم دارم معده کارنمی کند نظرخودرابگویید
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۸:۴۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
با سلام وخسته نباشید باتوجه به اینکه نزدیک به دوسال از درد شکم رنج میبرم ودردومورد به دکتر تهران و شهرستان به متخصص گوارش وداخلی مراجعه نموده ام وبعدازتشخیص زخم معده و مصرف قرص های گاسترولید ولنسوپرکسن 30ودایجستیو توسط پزشک .ولی همچنان ازدرد شکم رنج میبرم و همچنین آزمایشات سونوگرافی آزمایش ادرار وسی تی اسکن وخون واندوسکپی را انجام داده ام ومشکلی نداشته ام ولی همچنان اکثر مواقع درد شکم دارم.لطفا مرا راهنمایی فرمائید.با تشکر ازجنابعالی.
Iran (Islamic Republic of)
arman
۱۰:۰۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
تشکر بخاطر راهنماییتون.
Iran (Islamic Republic of)
بونزي
۲۰:۳۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
منم داغونم بوبزي اذيت مي كنه معده درد ميگيره چي كار كنم از دستش معده منو داغون كرد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
سلام،من ۳ روزه احساس دردمعده دارم ۴ روز پیش مقداری قهوه خوردام بعدش سوزش معده ام شروع شد توخونوادهگی مشکل معده داشتیم پدر سرطان معده گرفت همچنین پدربزرگم منم ترسیدم ،۲ سال پیش بهمین مشکل خورده بودم باداروی امپرازول وعرق نعنا بهبود پیداکردم چکار کنم این داروها استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
من داغونم ورم دارم معده کارنمی کند نظرخودرابگویید
Iran (Islamic Republic of)
محمد‌عباس‌زاده‌
۱۴:۴۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
سلام‌کانال‌بسیار‌آموزنده‌ای‌هست‌‌
Iran (Islamic Republic of)
حبیب آرین
۱۲:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
نظری ندارم عالی است
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۵:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام من الان سه روزه که بخش زیر غضروف جناغم می‌سوزه و خوردن نوشابه این سوزش رو تشدید می‌کنه می‌خواستم بدونم که این زخم معده است یا نه در ضمن الان ۱۵ سالمه تراخدا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۵:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام من الان سه روزه که بخش زیر غضروف جناغم می‌سوزه و خوردن نوشابه این سوزش رو تشدید می‌کنه می‌خواستم بدونم که این زخم معده است یا نه در ضمن الان ۱۵ سالمه تراخدا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام ممنونم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۰:۱۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
ممنونم ک این شبکه رادراختیارمردم گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
خدا رحمت کند رفتگانه شمارا و عاقبت بخیر شوی من از سال شصت دو در گیر این مزاحمان بی رحم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۵
احسنت.و درود برشما
آخرین اخبار