تبریز؛

افزایش تعداد فوتی های سانحه قطار تبریز - مشهد به 36 نفر

مدیر کل راه آهن آذربایجان گفت: تا به این لحظه فوت 36 نفر و مصدومیت 37 تن از مسافران قطار تبریز - مشهد قطعی شده اما هویت 12 نفر دیگر هنوز مشخص نیست.

 افزایش تعداد فوتی های سانحه قطار تبریز - مشهد به 36 نفربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛موسوی امشب گفت :  در این حادثه ، لوکوموتیو قطار سمنان - مشهد با واگن 5 قطار تبریز - مشهد برخورد کرده و متعاقب آن واگن های 3 و 4 قطار تبریز - مشهد نیز دچار حادثه شده است. 
وی با اشاره به اینکه بعد از برخورد لوکومتیو قطار سمنان - مشهد، با 3 واگن قطار تبریز - مشهد، دچار آتش سوزی شده است افزود : چون واگن شماره 5 واژگون شده و امکان خروج مسافران وجود نداشته بنابراین بیشترین تلفات از واگن شماره 5 قطار تبریز - مشهد است.
موسوی گفت: قطار تبریز - مشهد، صبح امروز در بلاک ایستگاه گرداب هفت خوان شاهرود دچار نقص فنی شده بود که با برخورد قطار سمنان - مشهد دچار این سانحه شد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان خاطرنشان کرد :  این قطار در هنگام حرکت از تبریز 432 مسافر داشت گفت: بعد از حادثه و انفصال واگن های سالم ، 267 نفر در این قطار ادامه مسیر داده اند.
وی گفت: تمامی مسافران و مصدومان قطار سمنان - مشهد و هم قطار مسافران و مصدومان قطار تبریز - مشهد بعد از انفصال با هلی کوپتر و آمبولانس به بیمارستان های ولایت دامغان و کوثر سمنان منتقل شده اند.
موسوی  ادامه داد: 68 نفر از مسافران سالم هستند و منتظر هستند با اولین وسیله به مشهد ادامه مسیر دهند.
موسوی با بیان اینکه 4 نفر از فوتی های این حادثه نیز از همکاران راه آهن بودند گفت: 12 نفر مصدوم نیز سرپایی درمان شدند و سرنوشت 12 نفر تا به این لحظه نامعلوم است.
وی گفت :  روز گذشته 2 قطار از تبریز به مقصد مشهد مقدس ، ایستگاه راه آهن تبریز را به فاصله یک ساعت از همدیگر  ترک کرده بودند و  قطار دوم که ساعت 12:50 روز گذشته حرکت کرده بود، هم اکنون نزدیک سمنان متوقف است و به محض باز شدن خط ادامه مسیر خواهد داد.
موسوی در خصوص علت این حادثه افزود : در لحظه توقف قطار تبریز - مشهد، نباید قطاری وارد آن بلاک می شد .
به گفته وی مدیر عامل راه آهن کشور، کمیسیون عالی سوانح راه آهن را برای بررسی موضوع به محل اعزام کرده است.
موسوی  گفت: بعد از بررسی مکالمات ضبط شده در ایستگاهها و لوکومتیو ها هر دو قطار، نتیجه قطعی علت وقوع این حادثه اعلام خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: با توجه به عمق فاجعه اکیببی به منطقه اعزام شده و مدیریت بحران استان نیز تشکیل جلسه داده است.
محمد صادق پورمهدی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با استانداری سمنان انجام شده است گفت: در گامهای بعدی انتقال مصدومان و اجساد به استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ا
برچسب ها: فوت ، قطار ، تبریز ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار