ترین های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال؛

به نام رجب زاده، به کام ذوب آهن

کاپیتان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان و هم تیمی هایش عنوان برترین بازیکن و بهترین تیم هفته یازدهم لیگ برتر را از آن خود کردند.

به نام رجب زاده، به کام ذوب آهنبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران با راهیابی تراکتورسازی به صدرجدول، توقف پرسپولیس مقابل پیکان، از دست رفتن 2 امتیاز آبی های پایتخت برابر تیم 10 نفره گسترش فولاد، شکست خانگی سنگین صنعت نفت در تقابل با ذوب آهن و تداوم تیره روزی های سایپا و ماشین سازی به پایان رسید.

در مجموع بازی های این هفته، چهار تیم مقابل حریفان خود به پیروزی دست یافتند و چهار بازی هم با تساوی به اتمام رسید. البته برای انتخاب برترین های هفته از نظرات کارشناسی علی اصغر مدیرروستا پیشکسوت فوتبال کشورمان بهره گرفتیم.

در زیر نگاهی می اندازیم به نتایج و برترین های هفته یازدهم:

پیکان0- پرسپولیس0

سپاهان1- فولاد1: موسی کولیبالی برای سپاهان و ساسان انصاری برای فولاد

نفت تهران2- سایپا0: محمد قاضی و آرش رضاوند

استقلال خوزستان0- سیاه جامگان0

پدیده1- ماشین سازی0: معین عباسیان

استقلال2- گسترش فولاد2: محسن حسینی( گل به خودی) و محسن کریمی برای استقلال و لوسیانو پریرا و علی رضا نقی زاده برای گسترش

تراکتورسازی2- صبا1: محمد ابراهیمی و محمد ایران پوریان برای تراکتورسازی و احمد حسن زاده برای صبا

صنعت نفت آبادان0- ذوب آهن3: مهدی رجب زاده(3 گل)

برترین بازیکن: مهدی رجب زاده( ذوب آهن)

کاپیتان با اخلاق ذوبی ها با هت تریک مقابل صنعت نفت نشان داد در 38 سالگی همچنان عطش بالایی برای گلزنی دارد. گل هایی که رجب زاده مقابل صنعت نفت وارد دروازه حسن هوری کرد سبب شد تا ذوب آهن با جهشی سه پله ای برای نخستین بار در لیگ شانزدهم، بین پنج تیم ابتدایی جدول قرار گیرد.

برترین سرمربی: مجتبی حسینی( ذوب آهن) 

دستیار همیشگی و مغز متفکر یحیی گل محمدی پس از اخراج وی از ذوب آهن، توانایی خود در سرمربی گری را هم نشان داد. با نگاهی به عملکرد ذوب آهن در زمان سرمربی گری حسینی متوجه می شویم که این تیم ضمن راهیابی به یک چهارم نهایی جام حذفی با 9 امتیاز از چهار بازی لیگ برتر، از شرایط بحرانی ابتدای فصل کاملا خارج شده و روز به روز به جمع مدعیان نزدیک تر می شود. در بازی مقابل صنعت نفت، اوج کار حسینی به چشم آمد چراکه تدابیر وی سبب شد ذوب آهن با زدن سه گل، سه رده در جدول لیگ برتر صعود کند.

برترین تیم: ذوب آهن 

بهترین پیروزی ذوب آهن در لیگ شانزدهم، با تحمیل شکست سنگین خانگی به صنعت نفت به دست آمد. نکته جالب این جا است که برتری سه بر صفر ذوب آهن در این بازی سبب شد تا نخستین باخت طلایی پوشان در آبادان رقم بخورد. در واقع کاری که تیم هایی چون تراکتورسازی، سپاهان و استقلال خوزستان از انجام آن مقابل صنعت نفت تازه صعود کرده به لیگ ناکام ماندند را شاگردان مجتبی حسینی به بهترین شکل و با بردی قاطعانه انجام دادند تا ذوبی ها روزهای تلخ ابتدای لیگ را به بایگانی بسپارند.

برترین دروازه بان: وحید طالب لو( فولاد خوزستان)

 شاگردان نعیم سعداوی تک امتیاز دیدار سخت خارج از خانه مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان را بیش از هر چیزی مدیون درخشش وحید طالب لو هستند. این دروازه بان با تجربه به خصوص در نیمه دوم دیدار سپاهان- فولاد، درخشش خیره کننده ای داشت و ضمن مهار پنالتی پدرو هنریکه در چند موقعیت مسلم گلزنی مهاجمان حریف را ناکام گذاشت. 

برترین بازی: استقلال2- گسترش فولاد2

بدون شک نمایش تماشایی تیم های استقلال و گسترش فولاد در سرمای ورزشگاه آزادی، گرمای خاصی به سکوهای این ورزشگاه بخشید. شاگردان منصوریان و کمالوند در این بازی زیبا موقعیت های زیادی روی دروازه هم خلق کردند و در نهایت دیدار استقلال- گسترش با چهار گل، پرگل ترین بازی هفته لقب گرفت.

اتفاق هفته: بازگشت تراکتورسازی به صدر جدول

شاگردان امیر قلعه نویی با بهره گیری از توقف پرسپولیس مقابل پیکان، نهایت تلاش خود را برای صدرنشسنی به کار بردند و با برتری مقابل صبا با امتیاز مشابه سرخ پوشان پایتخت، بار دیگر در جایگاه نخست جدول قرار گرفتند. تراکتورسازی و پرسپولیس با تداوم همین روند بیش ترین شانس قهرمانی لیگ شانزدهم را در اختیار دارند.

تعداد گل: 15 گل

میانگین گل: 1/87 گل در هر بازی

پرگل ترین بازی: استقلال2- گسترش فولاد2(4گل)

کم گل ترین بازی: پیکان0- پرسپولیس0/ استقلال خوزستان0- سیاه جامگان0( بدون گل)

برترین گلزنان لیگ تا پایان هفته یازدهم:

7 گل: محمد قاضی(نفت تهران)

6 گل: مهدی رجب زاده(ذوب آهن) ساسان انصاری(فولاد)

5 گل: مهدی طارمی(پرسپولیس) گادوین منشا(پیکان) لوسیانو ادینیو و محمد ایران‌پوریان(تراکتورسازی) مرتضی تبریزی(ذوب آهن) محمد شادکام(صنعت نفت آبادان)

4 گل: رحیم زهیوی و حسن بیت سعید(استقلال خوزستان) مهدی ترابی(سایپا) احمد حسن زاده(صبای قم) لوسیانو پریرا(گسترش فولاد)

3 گل: جابر انصاری و کاوه رضایی(استقلال)  مرتضی آقاخان(پیکان) ایوب کلانتری(سیاه جامگان)  عبدالله ناصری(فولاد) امیرارسلان مطهری و ایمان مبعلی(نفت تهران)

برترین پاسورهای گل تا پایان هفته یازدهم: 

5 پاس: ایمان مبعلی(نفت تهران)

4 پاس: رحیم زهیوی(استقلال خوزستان) و میلاد جهانی(صنعت نفت آبادان)

3 پاس: ابوالحسن جعفری(پدیده) محمد ایران‌پوریان(تراکتورسازی) رسول نویدکیا(سپاهان)  ایوب کلانتری(سیاه جامگان) حمید بوحمدان(فولاد)  وحید حمدی نژاد(نفت تهران)

2 پاس: کاوه رضایی و خسرو حیدری(استقلال) یونس شاکری(پدیده) علی علیپور و  محسن مسلمان(پرسپولیس) محمدصادق بارانی(پیکان) محمد ابراهیمی، کرار جاسم و سروش رفیعی(تراکتورسازی) مهدی رجب زاده(ذوب آهن) مهدی ترابی(سایپا) احسان حاج صفی و پدرو هنریکه اولیویرا(سپاهان) سعید مرادی(سیاه جامگان) امیر زلیکانی(صنعت نفت آبادان) داریوش شجاعیان(گسترش فولاد) پیام صادقیان(ماشین‌سازی‌تبریز)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار