شیراز؛

کوتاه شدن فاصله دو قطب گردشگری کشور

فاصله دو شهر شیراز و اصفهان با احداث آزادراه بین این دو شهر 134 کیلومتر کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تکمیل آزادراه اصفهان – شیراز علاوه بر کوتاه کردن  فاصله دو شهر به مسافت 134 کیلومتر، باعث توسعه جاذبه های گردشگری در این منطقه می شود.
محمدزاده ادامه داد: ترافیک عبوری خودروها از محور موجود روزانه 17 هزار خودرو است که با احداث این آزاد راه زمان سفر خودروهای سواری به 100 دقیقه، اتوبوس به 115 دقیقه و مینی‌بوس به 140 دقیقه کاهش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: با افتتاح آزادراه اصفهان – شیراز در سال 1397 دو قطب گردشگری کشور  به هم متصل می شوند.
وی افزود: این آزادراه با سرمایه گذاری و مشارکت50 درصدی بخش غیر دولتی با دوران مشارکت 18 ساله به طول 210 کیلومتر از فاصله هشت کیلومتری قبل از شهر ایزدخواست شروع و تا امتداد شمال به جنوب تا شمال شیراز ادامه دارد.  
محمدزاده مهم ترین اهداف این طرح را توسعه‌کریدور حمل و نقل شمال – جنوب بین سواحل دریای خزر تا خلیج فارس و توسعه شاهراه مهم گردشگری، صنعتی، کشاورزی تهران – قم – اصفهان- شیراز – بوشهر (به ویژه منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی در عسلویه)، کوتاه شدن مسیر حمل و نقل اصفهان - شیراز به طول 134 کیلومتر و تقلیل زمان سفر وسایل نقلیه جاده ای (معادل سواری) به میزان حداقل 100 دقیقه و کاهش میزان سوخت و تصادفات جاده ای، افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای و تقلیل هزینه های حمل و نقل، کاهش آلاینده های زیست محیطی عنوان کرد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار