درخواست استرالیا از ترکیه برای استرداد تروریست استرالیایی داعش

یک استرالیایی عضو داعش که گمان می رفت در موصل عراق به هلاکت رسیده است، در ترکیه بازداشت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، استرالیا از ترکیه درخواست کرد یک عضو داعش را که مسئول جذب نیرو برای این گروه تروریستی است و بوسیله مقامات ترکیه بازداشت شده است، به استرالیا تحویل دهد. 

"مایکل کینان"، سخنگوی وزارت دادگستری استرالیا اعلام کرد مقامات ترکیه مردی به نام "نیل پراکاش"، استخدام کننده گروه تروریستی داعش را که ملیتی استرالیایی دارد بازداشت کرده و دولت استرالیا خواهان استرداد وی است.

در ماه مه سال جاری میلادی (حدود 6 ماه پیش)، مقامات آمریکا و استرالیا گزارش دادند نیل پراکاش 29 آوریل (10 اردیبهشت) در یک حمله هوایی نزدیک موصل به هلاکت رسیده است. در آن زمان، دولت استرالیا پراکاش را یکی از استخدام کنندگان اصلی گروه تروریستی داعش در این کشور خوانده بود.

مایکل کینان همچنین اعلام کرد: مقامات استرالیا مرگ پراکاش را بر اساس شواهدی که دولت آمریکا بدست آورده بود، گزارش دادند؛ زیرا توانایی دولت استرالیا برای اعلام اخبار کشته شدگان در سوریه و عراق محدود است.

وی خاطرنشان کرد: ما مطلع شده ایم این شخص بوسیله مقامات ترکیه بازداشت شده است و اقداماتی که آنها انجام داده اند مورد احترام کشور استرالیا خواهد بود. استرالیا مطابق با قانون با مقامات ترکیه همکاری خواهد کرد.

دولت استرالیا در ماه مه اعلام کرد: "نیل پراکاش" در تعدادی از طرح های تروریستی علیه کشورهای غربی دست داشته است. وی به طور فعال مردان، زنان و کودکان استرالیایی را در گروه تروریستی داعش استخدام و آنها را به انجام حملات تروریستی تشویق می‌کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار