یزد؛

اعطای نشان جغرافیایی به زیلو بافی میبد

اعطای نشان جغرافیایی زیلو بافی میبد توسط ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صورت گرفت.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مراسم اعطای نشان جغرافیایی با مشارکت سازمان مالکیت صنعتی کشور و تشکل های نیرومند غیردولتی و با حضور دکتر زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان و مدیرانی از سازمان ثبت اسناد و املاک و جمعی از هنرمندان و فعالان رشته های مختلف صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

معاون رئیس جمهور اظهارگفت: ایران کشوری پهناور با پراکندگی جغرافیایی است که این پراکندگی در حقیقت به هویت بخشی و اصالت فرهنگی در ایران انجامیده است و ضرورت دارد این عناصر هویتی در عرصه صنایع دستی و سرمایه های میراثی شناسایی شود.

زهرا احمدی پور افزود: در بیشتر مناطق ایران روح زندگی در همین صنایع دستی و هنرهای سنتی است که باید این ویژگی ها که به عنوان سرمایه های کشور  تلقی می شوند حفظ و از آن ها حمایت های لازم صورت گیرد کما اینکه این حمایت وظیفه ذاتی ما است.

وی گفت: برگزاری این همایش و اعطای نشان جغرافیایی به رشته های مختلف صنایع دستی می تواند به حفظ اصالت های فرهنگی در ایران کمک کند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت استفاده از ظرفیت رشته های مختلف صنایع دستی و اصالت های فرهنگی در تبیین الگوی سبک زندگی است در همین ارتباط باید این اصالت های فرهنگی حفظ و در تبیین الگوی سبک زندگی به کار گرفته شوند و اجازه ندهیم که چرخه تولید رشته های مختلف صنایع دستی کم فروغ و یا از بین برود.

وی تصریح کرد: توجه به رشته های مختلف صنایع دستی می تواند به خروج از اقتصاد تک محصولی و مبتنی بر درآمد نفت کمک کند که البته این مهم نیاز به بازاریابی و روز آمدی دارد که باید از این فرصت ها برای اشتغال زایی نسل های آینده کمک گرفت.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار