قزوین؛

پرداخت بدهی طلب کاران غیر دولتی از محل خزانه اسلامی

مدیرکل هزینه ها و دارایی های وزارت اقتصاد و دارایی از پرداخت بدهی طلب کاران غیر دولتی از محل خزانه اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ بنایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : در بند (ه) تبصره قانون بودجه دولت اجازه انتشار اسناد خزانه به مبلغ هفت هزارو پانصد میلیارد تومان را برای پرداخت بدهی طلب کاران غیر دولتی ، تملک دارائی و سرمایه ای و برای پرداخت ما به التفاوت قیمت تمام شده بدهی های آب و برق را دارد .

پرداخت بدهی طلب کاران غیر دولتی از محل خزانه اسلامی

وی افزود : دولت بر اساس  بند (ه)و (ز) تبصره قانون بودجه 17 هزار و پانصد میلیارد تومان مربوط به اسناد خزانه را منتشر کرده است.

بگفته  مدیر کل هزینه ها و داریی های وزارت اقتصاد و دارایی ،  در بند (ز) به  هم دولت اجازه انتشار اسناد خزانه اسلامی به مبلغ  ده هزار میلیارد تومان برای تنظیم جریانهای نقدی در اول و پایان سال داده شده است.

بنایی معتقد بود این اسناد میتواند در بین پیمانکاران توزیع  شود تا یتوانند از محل فروش آن منابع مورد نظر خود را تامین کنند.

استاندار هم بر استفاده از روش تامین مالی خزانه اسلامی از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد .

فریدون همتی  گفت : دستگاه های اجرایی از این پس برای پرداخت بدهی خود و یا سپردن طرح ها به پیمانکاران باید روی روش تامین مالی خزانه اسلامی حساب بازکنند.

وی افزود : توجهیی از مدیران برای استفاده نکردن از ظرفیت تامین مالی به روش خزانه اسلامی وجود ندارد و در صورت کم کاری در این رابطه آنها باید پاسخگوی مردم، استانداری و دستگاه های نظارتی باشند.

استاندارگفت :  مدیران به هیچ عنوان نباید تصور کنند که به جای استفاده از اسناد خزانه مالی می توانند از سایر اعتبارات پیش بینی شده به عنوان جایگزین استفاده کنند.

همتی تاکید کرد : پیمانکاران برای دریافت وجوه مربوط به اسناد خزانه اسلامی باید کد بورسی دریافت کنند.

استاندار قزوین در ادامه خواستار تجمیع امور مربوط به اعطای مجوزها در حوزه های مختلف از سوی دستگاه های اجرایی شد و گفت : تعدد اخذ استعلام از دستگاه های مختلف یک نقص است که موجب کندی در اجرای کارها و نارضایتی مردم از نظام اداری می شود.

همتی با بیان اینکه امسال دستگاه های استانی از تجربه استفاده از اسناد خزانه اسلامی برخوردار می شوند، اضافه کرد : مدیران باید در استفاده از این ظرفیت بکوشند و با توجه به زمان دار بودن این اسناد حتی یک روز را نیز از دست ندهند.

همتی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید مزایای استفاده از اسناد خزانه اسلامی را برای پیمانکاران خود تشریح کنند، گفت : این اسناد دارای ضمانتی شفاف و مشخص هستند و در حکم نقدینگی به شمار می روند.

بهمن طاهر خانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم از پیگیری مجمع نمایندگان برای افزایش بودجه استان سخن گفت.

 یاری رییس سازمان برنامه و بودجه استان  هم در این جلسه گفت : قرار است امسال قسمت عمده نقدینگی  تملک دارائی و سرمایه ای در قالب اسناد خزانه پرداخت شود.

یاری افزود : امسال تا کنون بیست درصد اعتبارات به صورت نقد و سی درصد بصورت اسناد خزانه پرداخت شده است  و پیش بینی میشود تا پایان امسال 70 درصد بودجه بر اساس اسناد خزانه پرداخت شود.

وی اضافه کرد : اسناد  خزانه اسلامی تا 19 بهمن امسال مهلت واگذاری به طلب کاران را دارند و دستگاه اجرایی باید تا این تاریخ این اسناد را به طلب کاران غیر دواتی واگذار کرده باشند .

انتهای پیام/




 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.