لرستان؛

نبود مرکز امحاء و بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی درلرستان

رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: استان مرکز امحاء و بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ آهور گفت: محیط زیست انسانی تعریف وسیعی دارد و هر جا که انسان فعالیت می‌کند را شامل میشود.

وی افزود: تنوع و گستردگی مسائل زیست محیطی انسانی و وابستگی و تأثیرات متقابل آنها بر هم، لزوم وجود مدیریتی جامع و واحد برای ساماندهی و تعریف پروژه‌های محیط زیست شهری را نشان می‌دهد.

آهور با اشاره به چالشها و مشکلات پیش روی محیط زیست انسانی گفت: از مهم‌ترین مسائلی که به صورت عمومی در اکثر نقاط استان وجود دارد می‌توان به معضل پسماندهای پزشکی و معمولی اشاره کرد که یکی از بدترین مشکلات پیش روی محیط زیست انسانی است.

رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: متأسفانه در استان مرکز امحاء و بی‌خطرسازی نداریم و علیرغم تمامی تلاش‌هایی که محیط زیست استان، کارگروه پسماند و خود دانشگاه علوم پزشکی داشته‌اند، جامعه پزشکی به وظیفه‌ای که در این زمینه دارد عمل نمی‌کند و کار خاصی انجام نداده است.

وی گفت: براساس قانون تمام مراکز تولید کننده پسماند پزشکی، مراکز تزریق، رادیولوژی‌ها، دندان‌پزشکی‌ها و فیزیوتراپی‌ها موظفند در مبدأ تولید، پسماندهای عادی و پزشکی ویژه خود را با رعایت تمام موازین بهداشتی جمع‌آوری، تفکیک و بسته‌بندی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.