آبادان ؛

اجرای طرح واکسیناسیون طیور خانگی در ۲۸ روستای خرمشهر

طرح ملی واکسیناسیون طیور خانگی توسط بسیجیان در ۲۸ روستای آبادان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حسین زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر گفت:  طرح ملی واکسیناسیون طیور خانگی در سطح شهرستان خرمشهر برای مقابله با بیماری نیوکاسل طیور خانگی از سوم آذرماه جاری آغاز و تا روز گذشته ادامه داشت.

سرهنگ مجید حسین زاده افزود: این  برنامه در سطح ۲۸ روستای غرب کارون، شلمچه و روستاهای مینوشهر انجام شد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، کلنگ زنی سوله ورزشی در غرب کارون را یکی از برنامه های اجرا شده در این هفته برشمرد و گفت: در هفته بسیج آیین کلنگ زنی سوله یا مجموعه ورزشی در مسیر روستاهای غرب کارون که یک مسیر عشایری و روستایی و محروم از فضای ورزشی انجام شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر افزود: قرار است یک سوله خوب احداث می شود که از آن برای تجمع ها، مراسم ها و ورزش های رزمی و توپی و ورزش هایی که  مساحت زیادی نیاز نداشته باشند، استفاده شود.

سرهنگ حسین زاده همچنین از اجرای الحاقیه به سالن های ورزشی مجموعه بسیج در سطح شهرستان خرمشهر خبر داد و گفت: الحاقیه هایی برای سوله های ورزشی که در سطح شهرستان وجود دارد در نظر گرفته شده که رختکن، اتاق مدیریت به هرکدام از سوله ها الحاق می شود.

وی با یادآور شدن اینکه بسیج در خرمشهر چهار سوله ورزشی در مینوشهر، میدان پمپ بنزین در کوتشییخ، میدان مقبل و در مسیر شلمچه دارد از احداث دو سوله ورزشی دیگر علاوه بر سوله مسیر غرب کارون خبر داد و یادآور شد: این پروژه تامین اعتبار شده و به دنبال زمین هستیم تا دو سوله دیگر، یکی برای خواهران و یکی هم برای براداران را در سایت اداری کلنگ زنی کنیم .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر همچنین از اعزام مرحله دوم اردوی  دختران بسیجی دانش آموزی به مناطق عملیاتی به عنوان دیگر برنامه هفته بسیج یاد کرد و گفت: برنامه ریزی شده که در روز یکشنبه ۶۰۰ دانش آموز دختر از خرمشهر عازم ارودگاه های راهیان نور شوند.

سرهنگ حسین زاده افزود: این خواهران بسیجی برای اولین بار در یادمان فتح المبین شوش  حاضر می شوند در پادگان شهید غلامی شب را می گذرانند و برنامه فرهنگی رزمی خواهند داشت و در روز بعد هم یکی از یادمان ها که یا یادمان دهلاویه و یا هویزه  است را زیارت خواهند کرد و بعد از ظهر به خانه برمی گردنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر با بیان اینکه  شعار هفته بسیج امسال «بسیج انقلابی و خدمتگزار» است، عنوان کرد: امسال اولین روز هفته بسیج مصادف بود با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) بود که بچه های بسیجی در نقطه صفر مرزی برای خدمتگزاری به زوار امام حسین(ع) در حال خدمتگذاری و خدمتگزاری بودند، بعد از آن برنامه هایی بسیاری را برای این هفته برنامه ریزی کردیم.

وی به برشماری این برنامه ها پرداخت و از دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا را در روز پنچشنبه با حضور امام جمعه و مسئولان و بسیجیان و همچنین اجرای مسابقات ورزشی در سطح پایگاه و حوزه های مقاومت یاد کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در ادامه، از کسب مقام در مسابقات کشتی قهرمانی استان توسط بسیجیان خبر داد و بیان کرد:  بسیجیان خرمشهری در مسابقات کشتی قهرمانی استان که در امیدیه برگزار شد، مقام چهارم تیمی و مقام اول تا سوم انفرادی را کسب کردند.

وی در پایان، فعالیت بسیج در خرمشهر در طول سال را هم یادآور شد و گفت: در مدت ۹ ماه برنامه هایی مختلفی که برای بسیجیان اجرا شد؛ برنامه های ورزشی، برنامه های فضای مجازی و برنامه های نهضت روشنگری در خرمشهر بوده و بسیج در بحث رزمایش ها، فراخوان ها، آمادگی های رزمی، آمادگی های نظامی، آمادگی های نظامی امنیتی که در دستور کار ما قرار داشته نیز به وظیفه خود عمل کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.