معاون اول رئیس مجلس افغانستان:

داعش برنامه دارد در هر ولسوالی 200 خانواده را جابه‌جا کند

معاون اول مجلس نمایندگان می‌گوید که گروه تروریستی داعش برنامه دارد تا در هر ولسوالی کشور 200خانواده را به عنوان مهاجر جابه‌جا کند.

داعش برنامه دارد در هر ولسوالی دوصد خانواده را جابجا کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ظاهر قدیر معاون اول مجلس افغانستان در نشست عمومی مجلس گفت: برای داعش پلان طوری ترتیب شده تا در هر ولسوالی افغانستان 200 خانواده را در قالب مهاجر جابه جا کند. این خانواده‌ها مأمور هستند طی مدت یک سال 800 خانواده دیگر را هم با خود همراه سازند.

معاون اول مجلس نمایندگان همچنان از عملکرد نیروهای امنیتی انتقاد کرد و گفت: حکومت با این همه امکانات و تجهیزات نظامی چرا نمی‌تواند تنها در ننگرهار 400 داعشی را نابود کند و به مردم هم اجازه نمی‌دهد که داعش را از بین ببرد.

قدیر گفت: نیروهای خیزش مردمی علیه داعش نیز هر روز ترور می‌شوند، نه کسی به آنان حقوق می‌دهد نه هم مزایا اما روحیه آنان هر روز تضعیف می‌شود.

به گفته او، اکنون نیروهای خیزش‌های مردمی علیه داعش، نمی‌دانند که دشمن آنان داعش است یا جامعه بین المللی و یا حکومت.

معاون اول مجلس نمایندگان همچنان مکتوبی را از آدرس معینیت امنیتی در جلسه قرائت کرد که به گفته او، از حمله داعش بر وی و همکارانش اطلاع داده است.

آقای قدیر به نقل از این مکتوب گفت: دراین مکتوب گفته شده که داعش پلان دارد تا حاجی ظاهر و همکارانش را که مانع فعالیت‌های داعش می‌شوند، از بین برده شوند.

به گفته او، در این مکتوب همچنان آمده که ۱۵ فرد انتحاری قصد دارند محل تجمع حاجی ظاهر قدیر با منتفذین را مورد حمله قرار دهند.

بااین حال معاون اول مجلس نمایندگان از حکومت انتقاد کرد که تنها با ارسال مکتوبی اکتفا کرده و هیچ اقدامی را برای تامین امنیت او روی دست نگرفته است.

سید علی کاظمی، عضو مجلس نمایندگان نیز گفت که داعش پس از شکست در عراق و سوریه، به افغانستان پناه خواهد آورد.

نگرانی از گسترش فعالیت داعش در حالی مطرح می‌شود که این گروه در چند ماه گذشته حملات تروریستی را بالای شیعیان در کابل و بلخ انجام داده اند که در نتیجه آن، ده‌ها تن شهید و زخمی شدند.

نمایندگان پیش از این نیز از گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در ولایت‌های کنر، زابل و لوگر هشدار داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.