طراحی فشارسنج مچی در کشور

مدیر بخش سخت‌افزاری طراحی و ساخت گجت سلامت فشار خون گفت: این مچ بند بدون بادکش و دستبند است و فشار فرد بیمار را به صورت مداوم کنترل و اندازه گیری می کند.

محمد حلاجیان مدیر بخش سخت‌افزاری طراحی و ساخت گجت سلامت فشار خون در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عوامل مراقبت از بدن اظهار داشت: گاهی اوقات مشخص شدن آنکه شما در وضعیت مناسبی هستید سخت است و امروزه گجت‌های موجود در بازار با کارایی‌های شگفت‌انگیزشان می‌توانند به شما در این زمینه کمک زیادی کنند.

وی ادامه داد: امروزه دستگاه‌های هوشمند بسیاری با استفاده‌های آسان و مناسب در منازل وجود دارند و آنها به شما این اجازه را می‌دهند تا فشار خونتان را اندازه‌گیری کنید و حتی احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز پیش‌بینی کنید، اما متاسفانه دستگاه‌های فشارخون فعلی دارای یک دستبند یا بازوبند بادشونده هستند و معمولا با حضور پرستار و در مواقعی که بیمار هوشیار است استفاده می‌شوند.

حلاجیان گفت: گجت طراحی شده در تیم تحقیقاتی فاقد دستبند یا بازوبند بادشونده و قابل تعبیه حتی در یک ساعت مچی است که این امکان را می‌دهد تا حتی در مواقعی که فرد از سلامت کامل سیستم قلبی عروقی برخوردار نیست نیز به طور مداوم فشار خون فرد را محاسبه می کنند. 
 
وی عنوان کرد: این پروژه طراحی شده به صورت یک اکوسیستم کامل سلامت طراحی و پیاده‌سازی شده است که به صورت کار آمد از سه بخش گجت، اپلیکیشن موبایل و سرورهایی که حاوی اطلاعات سلامت افراد هستند تشکیل شده است.

مدیر بخش سخت‌افزاری طراحی و ساخت گجت سلامت فشار خون افزود: بخش سخت‌افزار گجت‌های طراحی شده حاوی اطلاعات حیاتی است و این اطلاعات که سابقه علائم قلبی و فشار خون فرد است می‌تواند توسط متخصصان و پزشکان مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار