تبریز؛

احیا خانه پدری مقام معظم رهبری در خامنه

املاک پدری مقام معظم رهبری در خامنه احیا می شود.

احیا خانه پدری مقام معظم رهبری در خامنهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شهردار خامنه گفت: املاک پدری مقام معظم رهبری در این شهر با هدف احیای بافت تاریخی از اولویت های فرهنگی و عمرانی مجموعه شهرداری است.

بابک شریفی افزود: شهر خامنه زادگاه پدری مقام معظم رهبری و اجداد معظم ‌له بوده و منتسب به مقام عظمای ولایت است که همین امر نیاز به احیای املاک و وجود نمادی از ولایت را در شهر خامنه الزامی می کند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌های شهرداری و همچنین به دنبال دستور ویژه استاندار آذربایجان‌شرقی و با پیگیری های دیگر مسئولین استانی و شهرستانی، این پروژه در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب و در سند تدبیر و توسعه شهرستان نیز مورد توجه قرار گرفته که هم اکنون طرح مطالعاتی آن توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دست بررسی و تهیه است.

شریفی ابراز امیدواری کرد پس از تهیه و نهایی شدن آن براساس تصمیمات کارگروه ویژه این موضوع، نسبت به اجرایی شدن سایر مراحل از جمله تملک و احیای آن اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توسعه، مناسب سازی و بازسازی اماکن گردشگری و تاریخی شهر از جمله اولویت های عمرانی برنامه پنج ساله شهرداری خامنه است و از آنجایی که درختان کهنسال چنار خامنه به عنوان صد و بیست و چهارمین اثر طبیعی جزو مناطق هدف گردشگری شهرستان به شمار می رود، طرح ساماندهی محوطه این درختان و احداث پارک چنار در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شریفی گفت: بخشی از اعتبار لازم برای اجرایی شدن این طرح از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان تخصیص یافته و امید است پس از تهیه طرح اجرایی آن شاهد آغاز عملیات اجرایی باشیم.

وی، همچنین از تخصیص اعتبار جهت احداث ایستگاه آتش نشانی در شهر خامنه خبر داد و گفت: به جهت وجود بافت تاریخی و فرسوده و نیاز به سازمان مرکزی آتش نشانی و واقع بودن این شهر در مسیر جاده شبستر- تسوج، نیاز به احداث ایستگاه آتش نشانی در شهر خامنه به شدت احساس می شد.

شهر خامنه در بخش مرکزی شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی واقع است.

این شهر با جمعیت حدود چهار هزار نفر در پنج کیلومتری شمالغرب شبستر و 72 کیلومتری شمالغرب تبریز قرار دارد.

انتهای پیام/ا


برچسب ها: خانه ، پدری ، رهبر ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.