کرمانشاه؛

حرکت عشایر به سمت مناطق قشلاقی

جامعه عشایری استان با دارابودن یک میلیون و 500 هزار راس دام همزمان با سرد شدن هوا از اواخر آبان ماه تا اواخر آذر کوچ پاییزه خود را به سمت مناطق قشلاقی آغاز می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: جامعه عشایری استان با دارابودن یک میلیون و 500 هزار راس دام همزمان با سرد شدن هوا از اواخر آبان ماه تا اواخر آذر کوچ پاییزه خود را به سمت مناطق قشلاقی آغاز می کنند

علی اشرف آزادی ادامه‌داد: عشایر استان کرمانشاه در کوچ پاییزه مسافتی حدود 15تا 700 کیلومتر را در مدت 45 روز طی می‌کنند تا به محل قشلاقی محل استقرار خود برسند.

وی به نقش عشايراستان درتوليدگوشت قرمز و سايرفرآورده هاي دامي اشاره نمود و اظهار داشت :عشايراستان سالانه باتوليدبیش از 10000تن گوشت قرمز،24500تن شير،600تن روغن حيواني وافزون بر1630تن انواع الياف دامي نقش بسزايي درتوليدفرآورده هاي دامي واقتصاداستان دارند.

ازادی با توجه به اینکه عشایر با کمترین بار مالی برای دولت و کمترین توقع به تولید مبادرت می کنند و بارزترین مصداق برای تحقق شعار سال و طلایه داران اقتصاد مقاومتی هستند .

آزادی درادامه بااشاره به خدمات رساني به عشايراستان توسط اداره کل امورعشایر گفت: ازابتداي سال جاري تاكنون بابكارگيري 35 دستگاه كاميون تانكردار روزانه بيش از1000 مترمكعب آب آشاميدني سالم جهت مصرف شرب خانوار و دام بين بيش از7000خانوار عشايرتوزيع گرديده و در صورت تخصیص اعتبار مناسب كارآبرساني سیار درمناطق گرمسيري محل استقرارعشايرتاپايان سالجاري نیز بطورمستمرادامه خواهد داشت .


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.