مشکلات مردم هند با طرح تعویض اسکناس

قوانین جدید دولت هند معاملات نقدی بیش از 80 درصد مردم این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

مصائب جدید مردم هند با طرح تعویض اسکناسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی‌ان‌ان؛ در پی اعمال تدابیر سخت دولتی، شهروندان هندی به‌تازگی برای دریافت و نگهداشتن اسکناس با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

دولت هند در بیانیه‌ای که روز 8 نوامبر منتشر شد از منسوخ شدن اسکناس‌های 500 و 1000 روپیه‌ای در این کشور خبر داد و تا 30 دسامبر به شهروندان هندی مهلت داد برای تعویض اسکناس‌ها اقدام کنند.

پنجشنبه گذشته دولت هند با تغییر قوانین اعلام کرد شهروندان دیگر نمی‌توانند اسکناس‌های قدیمی خود را تعویض کنند و باید یک حساب بانکی افتتاح کنند تا پول آن‌ها به حساب واریز شود. این در حالی است که بنابر گزارش بانک جهانی بیش از 570 میلیون هندی فاقد حساب بانکی هستند و برای نخستین بار باید حساب بانکی باز کنند. پس از یک هفته اسکناس‌های قدیمی آن‌ها در قالب کارت‌بانکی و یا دسته‌چک به صاحب حساب ارائه می‌شود. همچنین آن‌ها فقط می‌توانند روزانه 2 هزار روپیه و هفته‌ای 24 هزار روپیه از حساب خود برداشت کنند.

قوانین جدید دولت هند معاملات نقدی بیش از 80 درصد مردم را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین تمایل هندی‌ها برای نگهداشتن پول نقد، عمده آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است. از سوی دیگر، کمبود اسکناس ترمز اقتصادی بخش‌های خرده‌فروشی، ساخت‌وساز، املاک و مستغلات و ... را کشیده است.

تصمیم دولت هند برای تعویض اسکناس بخشی از سیاست‌های این کشور برای مبارزه با اسکناس‌های تقلبی، پول‌شویی، فساد و تروریسم اقتصادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار