اصفهان؛

ثبت بیش از 40 موقوفه به نام بانوان شهرضایی

بیش از 40 موقوفه به نام بانوان شهرضایی ثبت شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در مراسم نواخته شدن زنگ وقف گفت: در تاریخ اوقاف شهرستانهای شهرضا و دهاقان 43 موقوفه به نام بانوان به ثبت رسیده است که قدیمی‌ترین آنها مربوط به 98 سال قبل است.

حجت الاسلام رضا ابراهیمی عنوان کرد: افراد با وقف بخشی از مال خود در راه رضای خدا و برای برطرف شدن نیازهای مردم، در واقع نام خود را جاودانه می‌کنند.

وی بیان کرد: در شهرستانهای شهرضا و دهاقان 741 موقوفه به ثبت رسیده است که 43 عدد از آنها به نام بانوان ثبت شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت : نخستین موقوفه‌ای که به نام بانوان شهرضا به ثبت رسیده قطعه زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع است که در سال 1297 هجری خورشیدی و از سوی «حاجیه سلطان خانم» به نیت روضه خوانی برای امام حسین(ع) وقف شده است .

حجت الاسلام رضا ابراهیمی افزود:این در حالی است که جدیدترین موقوفه بانوان شهرضایی نیز که خانه‌ای به مساحت 90 مترمربع است در سال 1389 و از سوی «مهین دخت تاکی» به نیت روضه خوانی و کمک به مسجد، ثبت شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا نیز بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگیهای سنت وقف این است که در هر مکان و به هر نیتی قابل اجرا است بنابراین هر اقدامی که بتوان نیازهای مردم و بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند، می‌تواند به عنوان موقوفه در اختیار مردم قرار گیرد.

ملکیان با اشاره به نواخته شدن زنگ وقف در یکی از مدارس این شهرستان گفت: نواخته شدن زنگ وقف زمینه‌ای برای ترویج این فرهنگ در بین نوجوانان است تا این افراد نیز در آینده مروجان این فرهنگ در جامعه باشند.

در این مراسم که در «دبیرستان دخترانه شاهد افسر رجایی شهرضا» برگزار شد، زنگ وقف شهرستان، به دست محسن گلابی – فرماندار شهرضا، نواخته شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.