بیش از ۱۰۰نفر بر اثر حوادث رانندگی جان باخته اند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در سطح استان سیستان و بلوچستان جان باخته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ فریبرز راشدی افزود : از ابتدای سال تاکنون در مجموع 4 هزار و 276 مورد تصادف در محورهای تحت پوشش اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ داده است.
وی ادامه داد: از این تعداد 3 هزار و 62 مورد تصادف شهری و هزار و 214 مورد تصادف جاده‌ای بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در جریان تصادفات شهری 7 نفر و تصادفات جاده‌ای 94 نفر از شهروندان قبل از رسیدن آمبولانس و 3 نفر نیز حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.
راشدی بیان کرد: تعداد مجروحان منتقل شده به مراکز درمانی در تصادفات شهری 3 هزار و 224 نفر و در تصادفات جاده‌ای هزار و 872 نفر بوده‌اند و همچنین 485 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: بیشترین میزان تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرهای استان اتفاق افتاده است.
کاهش 8 درصدی تصادفات در شمال سیستان‌وبلوچستان
فرمانده پلیس‌راه سیستان و بلوچستان همچنین  اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون میزان تصادفات جاده‌ای در شمال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.
کشواد بهروزی افزود: عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی راننده دلایلی است که بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای استان را به خود اختصاص داده است.
فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز دارند بیشترین عامل حوادث رانندگی در استان هستند، چراکه به‌دنبال بسیاری از تخلفات، تصادف ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: هوشیاری و استراحت رانندگان در صفر تا 50 کیلومتری شهرها می‌تواند بیش از 70 درصد تصادفات استان را مهار کند.
به گفته مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، این استان تنها 1.2 درصد از کل بزرگ‌راه‌های کشور را به خود اختصاص داده که این امر باعث وقوع 30 درصد از تصادفات رخ به رخ شده است.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: تصادف ، زاهدان ، رانندگی ، سرعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار