ارتش سوریه یک سوم مناطق حلب را آزاد کرد

پیشروی سریع ارتش سوریه در محله های شرقی شهر حلب باعث از همپاشی خطوط دفاعی گروه های مسلح شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ منابعی در گروههای تروریستی تاکید کردند افراد مسلح کنترل بخش شمال شرقی حلب را به طور کامل از دست دادند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد عناصر مسلح در روزهای اخیر کنترل یک سوم شرق حلب را از دست داده اند.

رامی عبدالرحمان مدیر این گروه گفت: «این بزرگترین شکست برای عناصر مسلح در حلب از سال 2012 به شمار می رود. معارضان در پیشروی بزرگ ارتش، کنترل بیش از یک سوم مناطقی را که در حلب در دست داشتند از دست داده اند.»

پیشروی سریع ارتش سوریه در محله های شرقی شهر حلب باعث از همپاشی خطوط دفاعی گروه های مسلح در این منطقه شده است. ارتش سوریه با در دست گرفتن کنترل منطقه مثلث هنانو، جبل بدرو و الصاخور، امنیت را در غرب فرودگاه حلب به طور کامل تامین و مناطق در کنترل گروه های مسلح در شرق حلب را از یکدیگر جدا کرد.

ارتش سوریه از سه محور در شمال شرق حلب پیشروی کرد. تصرف منطقه هنانو زمینه پیشروی سریع ارتش سوریه را فراهم کرد. افراد مسلح جنبش احرار الشام و جنبش نورالدین زنگی از این منطقه به جنوب محله های شرقی در منطقه الشعار فرار کردند.

تنها گذاشته شدن افراد مسلح گروه گردانهای ابوعماره در برابر ارتش سوریه و متحدانش زمینه تسلط ارتش را بر محله های الهلک و بستان الباشا و فروپاشی خطوط دفاعی افراد مسلح را فراهم کرد. 
همچنین گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: ده هزار نفر از غیرنظامیان از شرق حلب در سوریه به سوی مناطق تحت سیطره ارتش سوریه و فرار کرده اند.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه مستقر در پایگاه حمیمیم نیز اعلام کرد نیروهای دولتی سوریه هشت منطقه در حلب را از کنترل تروریست ها خارج کردند.­ در این عملیات بیش از دو هزار و 500 غیرنظامی از جمله 800 کودک از این مناطق تخلیه شده اند.­

در عملیات ارتش سوریه همچنین 42 تروریست سلاح های خود را تحویل دادند و منطقه القسیدیه­ را در حلب ترک کردند.­­ این مرکز همچنین اعلام کرد شماری از افراد مسلح که سعی داشتند خود را غیرنظامی نشان دهند بازداشت شدند و به منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، گفتگوها با گروه های مسلح در برخی مناطق برای تحویل سلاح هایشان­ آغاز شده است.

 نیروهای ارتش سوریه ساعتی قبل توانستند محله الحیدریه در شمال هنانو و منطقه الصخور را در شرق حلب از کنترل تروریست ها خارج کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار