مشاور رئیس‌جمهوری خبر داد؛

اعلام خطای واقعی ATC در حادثه برخورد قطار

رییس کمیته پیگیری حادثه قطار مسافری اعلام کرد: سیستم اتوماتیک کنترل قطار به درستی اعلام خطا کرده،اما اینکه این سیستم به صورت دستی خاموش شده باید مورد بررسی قرار گیرد.

اعلام خطای واقعی ATC در حادثه برخورد قطاربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اکبر ترکان با اشاره به بازدید بازرسان از کارخانه‌های تولید قطعات سیستم‌های CTC  و ATC اظهار کرد: درباره قراردادهای شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا و این کارخانه‌ها برای اتوماسیون تجهیزات مباحثی صورت گرفته و اطلاعات به صورت کتبی از این کارخانه‌ها دریافت شده است.

وی با بیان این‌که به دنبال چگونگی کار سیستم اتوماسیون هستیم، تصریح کرد: بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که سیستم‌ کنترل اتوماتیک قطار به خوبی عمل کرده است.

ترکان تاکید کرد:‌سیستم‌های اتوماسیون در خصوص هر دو قطار به خوبی عمل کرده و به قطار سمنان- مشهد اطلاع داده مسیر برای تردد بسته بوده و به همین دلیل چراغ را قرمز کرده است.

مشاور رئیس‌جمهوری ادامه داد:‌ اما تصمیم گرفته می‌شود قطار به صورت دستی حرکت کند و سیستم اتوماسیون خاموش می‌شود که این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته ترکان، در حال بررسی مراحل کار تصمیم‌گیری برای خاموش کردن سیستم کنترل اتوماتیک قطار هستیم تا اگر قصوری صورت گرفته مشخص شود.

این در حالی است که راه آهن روز گذشته طی اطلاعیه ای جزییات حادثه را تشریح کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
اینکه گفته می شود راننده مقصر است چون باید طبق دستورالعمل از چند محل مجوز حرکت می گرفته و این کار را انجام نداده و اشتباه را متوجه سیستم نمی دانیم خیلی جای تعجب دارد. مثلا اگر راننده ای قصد خودکشی داشت و طبق دستور العمل اقدام به اخذ مجوز حرکت نگرفت و حادثه بوجود آورد، آیا می توان علت جان باختن عده ای را به روانی بودن یک راننده حواله داد؟ یا اینکه باید سیستم به صورتی باشد که جای اشتباه عمدی یا سهوی را به راننده ندهد و پیش بینی کند که ممکن است راننده ای عمدی یا سهوی دستورالعمل را اجرا نکند!!
Germany
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
ایراد از سیستم است و درست نیست که همه مشکلات را متوجه راننده و پرسنل کنیم و برای آرامش خیال مردم فقط گزارش دهیم که پرسنل روانه زندان شدند!! اگر سیستم کامل و قابل اطمینان بود باید به گونه ای طراحی می شد که وقتی تشخیص می دهد که قطار در 5 کیلومتری باید متوقف شود این امکان را برای راننده نگذاشته باشد که بتواند خیلی راحت سیستم را خاموش کند!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
شک نکنین راننده رو مقصرمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
مسکن مهر چیشد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
اکبرترکان مگ کارشناس رفته دلیلش و پیداکنه نه اینکه مناطق ازادخیلی خوبه کارش
Iran (Islamic Republic of)
K
۲۱:۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
احتمال تروريستي بودنش هم هست.شايد راننده عامل نفوذي بوده.بايد مشخص بشه
آخرین اخبار