طرح لغو روادید میان ایران و روسیه به زودی اجرا می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از برگزاری گفت و گوهای میان تهران و مسکو به منظور لغو روادید میان دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از رایزنی هایی میان تهران و مسکو برای لغو روادید میان دو کشور خبر داد.

ماریا زاخارووا ­اعلام کرد ایران و روسیه قصد دارند توافقنامه‌ای امضا کنند که براساس آن گردشگران دو کشور نیازی به دریافت روادید نداشته باشند.

براساس بیانیه ای که در صفحه رسمی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است، وی گفت: "این مسأله یکی از موضوعات اساسی بود که در خصوص امور کنسولی بررسی شد و قرار است در آینده نزدیک توافقنامه‌ای میان دو کشور امضا شود که براساس آن گروه های گردشگری برای سفر به دو کشور از دریافت روادید معاف شوند."

وی خاطرنشان کرد، در این خصوص به یک طرح اولیه دست یافته ایم و وزارت خارجه روسیه قرار است طی یک الی دو ماه آینده سندی در این خصوص تهیه کند و آن را در اختیار وزارتخانه های مرتبط بگذارد تا به یک سند نهایی دست یابد و آن را در اختیار دولت بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد، پیگیری این طرح از این جهت است که به توسعه روابط ایران و روسیه کمک می کند و فضای مناسبی برای توسعه همکاری ها در بخش کسب و کار و گردشگری نیز ایجاد ­می کند که براساس تبادل شناختی، فرهنگی و تمدنی میان ایران و روسیه در طول چند قرن قابل پیگیری است.

پیشتر مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه نیز اعلام کرده بود مذاکرات میان ایران و روسیه برای لغو روادید روند درست خود را طی می کند و این هدف پس از طی چند مرحله محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار