کرمانشاه؛

مالیات علت عدم رشد اصناف

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: اصناف کرمانشاه از ترس مالیات جرات رشد ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا سلیم ساسانی گفت: اصناف کرمانشاه از ترس مالیات و به جای تلاش برای توسعه و راه‌اندازی واحدهای بزرگتر، تلاش می‌کنند که کمتر دیده شوند و به همین دلیل تبلیغ نمی‌کنند، تابلو بزرگ نمی‌زنند و شعبه جدید راه‌اندازی نمی‌کنند.
وی معتقد است، این مشکل تا جایی پیش رفته که برخی از اصناف تا به درجه‌ای از حداقل تمکن مالی می‌رسند، بنای ترک کرمانشاه و مهاجرت می‌گذارند.
رئیس اتاق اصناف کرمانشاه از عدم رغبت بازاریان کرمانشاه برای دریافت تسهیلات هم یاد کرد که ناشی از نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است.
ساسانی به فضای کسب و کار استان کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: واحدهای صنفی از ترس قوانین کار، بیمه و مالیات امکان جذب نیروی کار را ندارند و از سوی دیگر با کمبود نیروی کار ماهر نیز در استان مواجهیم.
وی اظهار کرد: در صورتیکه سخت گیری‌ها و اعمال سلیقه‌ها کمتر و شرایط بانکی و مالیاتی سهل‌تر باشد، می‌توان از کوچ نخبگان از کرمانشاه جلوگیری کرد.
در ادامه جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه نیز خواستار همدلی نمایندگان استان‌های درگیر جنگ تحمیلی در مجلس شد و افزود: نمایندگان این چند استان می‌توانند گرد هم بیایند و مصوبات ویژه‌ای برای چنین استان‌هایی بگیرند که این مصوبات می‌توان معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی های تامین اجتماعی و ... باشد.
به گفته شکری تنها در چنین شرایطی، مردم استان‌های جنگ زده می‌توانند بعد از چند سال نفس بکشند.
 غفار محمدی دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه نیز با انتقاد از اینکه 80 درصد اقتصاد در دست بخش دولتی است، یادآوری کرد: این شرایط توان رقابت را از بخش خصوصی گرفته است.
وی معتقد است، شرایط بخش تعاون که یک بخش نوپا است در این بین از سایر فعالین بخش خصوصی بدتر است.
دبیر اتاق تعاون کرمانشاه از قوانین مالیاتی هم انتقاد کرد و ادامه داد: این قوانین اهرمی برای فشار به بنگاه‌های کوچک و ضعیف شده است.
در ادامه بابک ترابی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی کرمانشاه خواستار اصلاح قوانین کار و بانکی شد که نقش بسزایی در رونق کارآفرینی در استان دارد.
وی اظهار کرد: موضوع مهم دیگر این است که نباید فقط بر کشور عراق متمرکز شویم و توجه به بازار این کشور ما را از سایر کشورها غافل کند.
برچسب ها: کرمانشاه ، علت ، رشد ، عدم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار