لطفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عدم اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری از بازنشستگان قربانی تورم قوانین شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تورم قوانین در کشور موجب ایجاد شبهات در اجرای برخی از قوانین شده است.

حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه تورم قوانین در کشور موجب ایجاد شبهات در اجرای برخی از قانون ها شده است، اظهار داشت: عدم اجرای ممنوعیت بکارگیری از بازنشستگان نیز قربانی شبهات به وجود آمده در تعدد قوانین است.

وی با بیان اینکه در قانون استخدام کشوری، با شرایط سنی مشخص، 30 سال خدمت قید شده است، افزود: برخی از دستگاه ها برای بکارگیری از بازنشستگان تبصره و ماده های را به بندهای موجود اضافه کرده اند که برای ایجاد اشتغال جوانان با تصویب قانون ممنوعیت به کار گیری، مقرر شد تا تمامی دستگاه ها از آن پیروی کنند.

لطفی ادامه داد: متاسفانه با تورم قوانین و وجود شبه در قانون ممنوعیت بکارگیری از بازنشستگان  این مورد به طور کامل عملیاتی نشده است و همچنان میان قانونگذار و دستگاه های اجرایی اختلاف نظر وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اجرای قانون ممنوعیت، فرصت بسیار طلایی برای ورود جوانان به مشاغل حساس، دولتی و غیر دولتی خواهد بود که این امر نه تنها ازدواج جوانان را افزایش می دهد بلکه با وجود نیروهای جوان بخش اقتصادی کشور نیز تقویت می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار