انورالحق احدی: مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان سلیقه‌‌ای انتخاب شده‌اند

رئیس جبهه ملی نوین افغانستان گفت: انتخاب سلیقه‌ای مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان زمینه تقلب در انتخابات آینده را فراهم کرده است.

انورالحق احدی: مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان سلیقه‌‌ای انتخاب شده‌اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نشست خبری پیرامون گزینش مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی عصر روز گذشته با همت «جبهه ملی نوین افغانستان» در کابل برگزار شد.

«انورالحق احدی» رئیس جبهه ملی نوین افغانستان در این نشست با تأکید بر اینکه پارلمان مانع صلاحیت‌های غیرقانونی رهبران دولت وحدت ملی شون، گفت: مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی براساس سلیقه‌های شخصی و غیر شفاف انتخاب شده‌اند.

احدی با ابراز نگرانی از سکوت مسئولان دولت جهت شکایات متعدد در حوزه گزینش مسئولان انتخاباتی افزود: برخی نامزد‌ان که در این روند شامل بودند از عدم شفافیت در آن به صورت علنی صحبت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مسئولان دولت وحدت ملی به خواست‌های فعالان مدنی، سیاسیون و سایر مردم افغانستان توجه نکرده و در یک روند غیر شفاف افراد را سلیقه‌ای انتخاب کردند.

رئیس جبهه ملی نوین افغانستان با بیان اینکه انتخابات آینده پر چالش خواهد بود، اظهار داشت: روند کنونی و گزینش افراد به صورت سلیقه‌ای به عنوان مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی انتخابات آینده را پر چالش خواهد کرد.

احدی با بیان اینکه رهبران دولت وحدت ملی با گزینش این افراد زمینه تقلب در انتخابات آینده را فراهم کرده، گفت: در زمامداری دولت وحدت ملی قانونمندی ضربه قوی متحمل شده است.

احدی افزود: جبهه ملی نوین افغانستان سوء استفاده از بیت‌المال را به شدت محکوم می‌کند، در حالیکه اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به عنوان مشاوران رئیس جمهور انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه استخدام اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به عنوان مشاور خیانت به بیت‌المال است، تصریح کرد: این افراد با دستمزد‌های زیادی استخدام شده‌اند.

رئیس جبهه ملی نوین افغانستان این عمل رئیس جمهور را رشوه سیاسی خواند و اظهار داشت: رئیس جمهور با این عملکرد در تلاش است تا تقلب در انتخابات گذشته را پنهان کند.

به نوشته فارس انورالحق احدی در پایان سخنان خود تأکید کرد: پارلمان افغانستان، سیاسیون و جامعه مدنی باید جلو عملکرد‌های غیر قانونی را گرفته و دولت قانونمند را ایجاد کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.