ابراز امیدواری عبادی در خصوص آزادسازی موصل تا پایان سال 2016

نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه تروریستی داعش، تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به اتمام برسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، ابراز امیدواری کرد آزادسازی شهر موصل در مدت باقی مانده از سال ۲۰۱۶ عملی شود. 

وی در گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به پرسشی درباره زمان پایان عملیات آزادسازی شهر موصل گفت: همانطور که می‌دانید ما در هفته ششم این عملیات هستیم، اما موفقیت‌های بزرگی به دست آوردیم. مناطق گسترده‌ای از استان نینوا آزاد شد و اکنون در کنترل نیروهای مسلح ما قرار دارد. نیروهای مسلح ما همچنین وارد شهر موصل شده‌اند و این شهر در محاصره کامل نیروهای ما قرار دارد. 

نخست وزیر عراق افزود: داعش گزینه‌ای پیش رو ندارد و شهر موصل به طور کامل از دیگر مناطق جدا شده است. ما حدود پنج هفته دیگر تا پایان امسال زمان داریم و امیدواریم پیروزی را که می‌خواهیم به دست آوریم. 

عبادی درباره تصویب قانون سازمان بسیج مردمی عراق و مخالفت بعضی گروه‌ها با تصویب این قانون خاطر نشان کرد: شما امروز شاهد نقش بسیج مردمی در آزادسازی بخش‌های گسترده‌ای در غرب موصل هستید. بسیج مردمی همچنین نقش زیادی در آزاد کردن مناطق گسترده‌ای در دیگر استان‌ها داشت. ما از نقش بسیج مردمی استفاده می‌کنیم. بله، من احساس نگرانی می‌کنم. نگرانی من آن است که (بسیج مردمی) به گروه‌های مسلحی خارج از چارچوب قانون تبدیل شود. هیچ کسی نمی‌خواهد چنین چیزی رخ دهد. خود بسیج مردمی هم چنین چیزی را نمی‌خواهد. 

وی افزود: مبارزان شجاع بسیج مردمی که جان خود را فدا می‌کنند هم به دنبال چنین چیزی نیستند. نه ما و نه مرجعیت و ملت عراق نمی‌خواهند چنین چیزی رخ دهد. به همین علت یک چارچوب درست قانونی ایجاد شد که مانع از آن خواهد شد که (بسیج مردمی) یک گروه مسلح خارج از چارچوب قانونی باشد. 

نخست وزیر عراق درباره امکان تغییر نقشه غرب آسیا و حضور داعش در بعضی کشورهای منطقه گفت: با صراحت می‌گویم که من خوشبین هستم که اقدامات ما در عراق باعث حل فراگیر مسئله سوریه خواهد شد. من چنین رویکردی را دنبال می‌کنم. شاید دولت فعلی آمریکا با مشکل روبرو شده است و نمی‌تواند تعامل واقع‌بینانه‌ای داشته باشد. دولت فعلی آمریکا از یک سو نمی‌خواهد نظام فعلی سوریه سقوط کند؛ زیرا سقوط آن پیامدهای خطرناکی به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر واشینگن نمی‌تواند با نظام فعلی سوریه تعامل داشته باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار