مشهد؛

مشاوره قبل از طلاق در قوچان اجباری شد

رییس بهزیستی قوچان از افزایش 640 طلاق ثبت شده رتبه پنجم پس از تربت حیدریه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناصر نیک افشار رییس بهزیستی قوچان در گفتگو با خبرنگار گفت : سال ۹۴ شهرستان قوچان با 2هزارو 214 ازدواج در استان رتبه ششم را کسب کرد ، جایگاه ازدواج قوچان در این آمار پس از تربت حیدریه و تربت جام و قبل از کاشمر قرار گرفت .

ناصر نیک افشار با اشاره به اینکه شهرستان قوچان در طلاق با یک پله افزایش پنجمین شهرستان و با ۶۴۰ ثبت طلاق پس از تربت حیدریه رتبه ۵ را در استان از آن خود کرد افزود: با هماهنگی دادگستری کل استان و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در ۶ شهرستان که آمار طلاق بالایی را نشان دادند برای اولین بار در کشور زوجین برای ثبت طلاق توافقی نیازمند انجام حداقل ۶ جلسه مشاره دارند.

وی گفت :در این راستا سامانه ای در حال طراحی است که زوجین پیش از مراجعه به دادگاه با واحد مداخله در بحران بهزیستی مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت مینمایند.

رییس بهزیستی قوچان با یادآوری به اینکه هدف از این طرح کاهش مراجعه به دادگستری و تصمیم گیری درست زوجین درباره زندگی با کمک مشاوران و روانشناسان خواهد بود تصرح کرد : در این طرح و در صورت نیاز زوجین مشاوره حقوقی و مذهبی نیز دریافت میکنند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار