ایلام؛

توسعه راه‌آهن همراه با ارتقاء ضریب ایمنی

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای بررسی حادثه قطار سمنان کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شده است، تاکید کرد : توسعه راه‌آهن همراه با بالارفتن ضریب ایمنی راه‌های ریلی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ شادمهر کاظم‌زاده  گفت : حادثه دلخراش که در مسیر ریلی سمنان اتفاق افتاد و منجر به از دست رفتن تعدادی از هموطنان شد، سبب تأثر همگان شد که این ضایعه را تسلیت می‌گویم. متاسفانه ایران در جاده‌ها از ضریب امنیتی بالایی برخوردار نیست که گواه آن افزایش 40 درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به میانگین دنیا است.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول 210 هزار کیلومتر راه جاده‌ای که شامل راه روستایی، راه اصلی، راه فرعی و بزرگراه می‌شود، قریب به 16 هزار و 500 نفر تلفات جاده‌ای داریم که رقم بالایی است.
 
وی ادامه داد: همین آمار اهمیت استفاده بیشتر از راه‌آهن را بیشتر نشان می‌دهد چراکه قاعدتاً راه ریلی و استفاده از قطار برای مسافرت و جا‌‌به‌جایی کالا دارای ضریب امنیتی بالاتری است.
 
کاظم‌زاده گفت: کشور ما دارای 11 هزار کیلومتر ریل و راه‌آهن است که هم لزوم توسعه راه‌های ریلی بیشتر به ذهن می‌آید و هم از همه مهم‌تر لزوم مدیریت بهتر و جامع‌تر بر این میزان راه ریلی موجود جهت کاهش سوانح بیشتر و مسافرت ایمن‌تر احساس می‌شود.
 
نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخورد دو قطار که در مسیر سمنان رخ داد و این تعداد هموطن را از ما گرفت قطعاًٌ پذیرفتنی نیست و به همین دلیل مجلس با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به‌دنبال بررسی بیشتر و دقیق‌تر موضوع است تا با روشن‌شدن ابعاد دخیل در بروز این حادثه مقصران و متخلفان احتمالی نیز مشخص شوند.
 
وی درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این حادثه ریلی در اواخر هفته گذشته رخ داد و مجلس هم در این هفته تعطیل بوده بنابراین فعلاً نمایندگان فرصتی برای اینکه بتوانند به این موضوع رسیدگی کنند، نداشته‌اند.
 
کاظم‌زاده گفت: در هفته آینده نتایج بررسی‌های کمیسیون و کمیته حقیقت‌یاب درباره این موضوع مشخص می‌شود و براساس آن نمایندگان موضوع استیضاح وزیر را دنبال خواهند کرد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس درباره تعداد امضاء‌های نمایندگان برای استیضاح وزیر راه اظهار داشت: موضوع استیضاح وزیر راه از قبل‌تر هم به دلایلی همچون حذف معاونت راه‌های روستایی در وزارتخانه، عدم تبعیت از قانون در بحث تفکیک وظایف حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی، تصادفات جاده‌ای و برخی پروژه‌های تکمیل نشده با امضاء 24 نفر از نمایندگان در مجلس وجود داشت. به‌هر حال این موضوع برای مجلس اهمیت دارد و در هفته آینده بنده و سایر نمایندگان براساس گزارشاتی که قرار است ارائه شود برای استیضاح تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
 










 انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.