زاهدان؛

صدای پای بهار در جنوب سیستان و بلوچستان+ تصاویر

گلهای کاغذی، گلهایی همیشه سبز هستند که در تمامی فصول سال به مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان سرباز رنگ و بوی خاص می بخشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،در حالی که در بسیاری از نقاط کشور زمستان زود هنگام از راه رسیده و برف زمین ها را سپید پوش کرده است در شهرستان سرباز سفیدی برف و سردی هوا نه تنها هیچ جایی نداشته بلکه گلهای رنگارنگ کاغذی و نسیم روح بخش بهاری در کنار طبیعتی زیبا چشم هر رهگذری را به خود خیره می کند.

زیبایی گلهای کاغذی سرباز به گونه ای است که با گشت و گذری در خیابان های شهر به وضوح می توان دید که 90 درصد از شهروندان سربازی بهتر از هر گل فروشی درب منازلشان را با گلهای کاغذی تزئین کرده اند.

طبیعت شهرستان سرباز شگفت انگیز و زیباست

سامیه بلوچ زهی شهردار سرباز کلات  با اشاره به اینکه شهرستان  سرباز به علت آب و هوای گرم و معتدل یکی از زیستگاه های اصلی گل کاغذی در ایران است، گفت: این گیاه بومی کشورهای برزیل و پرو است که در فصول پاییز و زمستان با گلبرگهای رنگین خود جلوه ای خاص به این منطقه میبخشد.

بلوچ زهی  افزود: این گلها که به رنگهای سفید شیری، زرد، صورتی ، قرمز و بنفش در طبیعت یافت می شوند در میان مردم منطقه سرباز دارای محبوبیت خاصی هستند به گونه ای که مردم این شهرستان این گیاه زیبا را بر درب منازل خود و یا داخل منازل خود می کارند .

شهردار سرباز کلات با اشاره به اینکه طبیعت ایران مثال زدنی و زیباست، بیان کرد: در این روزها که برف و سرما نقاط زیادی از کشور را فرا گرفته اما در جنوب سیستان و بلوچستان به راستی می توان رد پای بهار را احساس کرد گویا نسیم بهاری در این شهرها وزیدن گرفته است.

 وی ادامه داد: باید گفت ایران تنها کشوری است که هیچ گاه بهار در آن پایان ندارد و شاید به همین دلیل است که برخی کارشناسان معتقدند ایران در چند سال آینده به هدف اول گردشگری در دنیا تبدیل خواهد شد.

هوای شهرستان سرباز در اوج زمستان بهاری است

حمید محمد زاده کارشناس منابع طبیعی شهرستان  سرباز ، با بیان اینکه این گل به نور خورشید زیادی نیاز دارد، گفت: شهرستان سرباز به دلیل داشتن آب و هوایی استوایی از مناطق مستعد برای پرورش و حیات این گل مناطق گرمسیری است.

محمدزاده  افزود: اگر به این گلها رسیدگی شود و آب کافی به آنها برسد در تمامی فصول سال با طراوت و سرسبز هستند.

وی با اشاره به برخی خصوصیات گلهای کاغذی، خاطرنشان کرد: این گل درختچه ای زیبا با شاخه های رونده و برگهای متقابل دارد و دارای گونه های مختلف است.

وی تصریح کرد: خانواده هایی که می خواهند از هوای بهاری و طبیعتی زیبا بهره مند شوند می توانند در پاییز و زمستان هم با سفر به هندوستان کوچک، اوقات خوشی را در شهرستان سرباز سپری کنند.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.