اقتصاد در هفته ای که گذشت؛

ازبررسی وام اشتغال روستائیان تا جزئیات تاسیس بانک طلا

بسته اقتصاد این هفته به بررسی جزئیات طرح اعطای وام اشتغال به روستائیان و تاسیس بانک طلا پرداخته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از مهم ترین رویدادهای اقتصادی در هفته ای که گذشت می توان به بررسی تاثیر مسائل اقتصادی بر امر ازدواج اشاره کرد.
همچنین بررسی تاسیس بانک طلا در گفتگو با کارشناسان بازار سرمایه از دیگر اخبار مهم اقتصادی این هفته بوده است؛ بر اساس این گزارش تاسیس بانک طلا می تواند در کنار فعالیت های صندوق توسعه ملی نقش مهمی در افزایش ارز آوری و اقتصاد کشور دارد.

یکی از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به شهرک های صنعتی بوده  که به گفته کارشناسان این حوزه حمایت این بخش را برابر با کاهش نرخ بیکاری و رونق تولیدات داخل دانسته اند.

از دیگر اخبار مهم این هفته می توان به وعده اعطای تسهیلات اشتغال به روستائیان اشاره کرد؛ این امر در حالی صورت می گیرد که یکی از اعضای ناظر در صندوق توسعه ملی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کمبود منابع صندوق توسعه ملی برای اعطای این وام خبرداده است، بر این اساس در  روز شنبه جلسه ای با حضور اعضای صندوق توسعه و روز یک شنبه در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی جزئیات این طرح و تصویب یا رد آن برگزار خواهد شد.

 همچنین یکی از اعضای اتاق بازرگانی جزئیات نرخ تورم طی 5 سال گذشته و تاثیر آن بر سبد هزینه های خانوار پرداخته است.


یک کارشناس اقتصادی گفت: تصمیم جوانان در امر ازدواج بر محور مسایل اقتصادی می چرخد.

بسته اقتصاد


یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تاسیس بانک طلا در کنار صندوق توسعه ملی با افزایش ارز آوری ،نقش مهمی در اقتصاد ایران دارد.
بسته اقتصاد


کارشناس اقتصادی گفت:دولت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی با حمایت از شهرک های صنعتی، کاهش نرخ بیکاری و رونق تولیدات داخل را موجب خواهد شد.

بسته اقتصاد


عضو ناظر صندوق توسعه ملی:دولت برای طرح اشتغال روستایی یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار در خواست کرده است اما با توجه به شرایط فعلی صندوق برای پرداخت این میزان اعتبار مشکلاتی پیش رو خواهد بود.
بسته اقتصاد


یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت:نرخ تورم طی سال های 91 و 92 بیش از 30 درصد بوده اما در سال جاری به کمتر از 10 درصد تنزل پیدا کرده است که این امر کاهش سبد هزینه خانوار را که شامل 360 قلم کالا می شود را نشان می دهد.

بسته اقتصاد


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار