جیل استاین: آمریکا نیاز به سیستم رای‌گیری کاغذی دارد

نامزد حزب سبز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد استفاده از سیستم‌های رای گیری کامپیوتری، بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین و برخی ایالات دیگر آمریکا را مختل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ریل نیوز آمریکا، در حالی که بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین قرار است روز پنج‌شنبه آغاز شود، "جیل استاین،" نامزد حزب سبز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته درخواست تجدید نظر نسبت به رای یک دادگاه در خصوص مخالفت با خواسته وی برای شمارش دستی تمام آرا را، مطرح نکند. 

استاین تاکید کرد عدم استفاده از کاغذ برای بررسی نتایج نیز به تلاش ها برای بازشماری آرا آسیب می زند.

وی افزود: ما باید به صورت کاغذی رای دهیم. شمارش آرا به صورت دستی فوق العاده خواهد بود، اما اگر آرا توسط دستگاه شمارش شوند، این دستگاه ها باید بررسی شوند. ما دراین زمینه به حسابرس نیاز داریم  و در هر شرایطی پس از پایان رای‌گیری نیاز به بازشماری خودکار آرا داریم.

دست کم 56 شهر از 72 شهر ویسکانسین قصد دارند بخشی یا تمامی آرا را به صورت دستی بازشماری کنند که این حدود 60 درصد از کل آرا است.

استاین که به عنوان نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرد، 3.5 میلیون دلار برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین پرداخت کرده است.

وی هم‌چنان در تلاش است تا برای بازشماری آرا در ایالت‌های پنسیلوانیا کمک مالی فراهم آورد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار