بازرسان اتحادیه ها آخر هفته در تعطیلات به سر می برند/فضای مساعد برای انجام تخلفات صنفی

با وجود تاکید بر نظارت و بازرسی اتحادیه صنفی برای جلوگیری از بروز تخلف اما یکی از نقایص موجود در عمل به این مهم ، نبود بازرس اتحادیه صنفی در سطح بازار طی روزهای آخر هفته و تعطیل است .

تعطیلی بازرسان واحد های صنفی در آخر هفته

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان نظارت و بازرسی در حوزه های مختلف از جمله بخش اصناف و توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز جامعه شرط تحقق اهداف عالی همچون تعادل و ثبات بازار است چراکه هرچه محيط متلاطم تر باشد و تغيير و تحولات در جامعه سرعت بيشتری بگيرد، تضمين دستيابی به اهداف مشكل تر خواهد شد

در واقع عملکرد سياستهای نظارتی  همچون سدی در مقابل تخلفات به شمار می رودو بدون شک رسیدگی به خطاهای صنفی از طریق اتحادیه‌ها و واحدهای بازرسی بسیار سهل‌تر از مراجعه به نهادهای قانونی و پیگیری شکایت پس از وقوع جرم است.

بر اساس این گزارش با وجود اقدامات موثری که در حوزه نظارت صورت گرفته است و تاکید مسئولان بر لزوم استفاده از شیوه های نوین بازرسی اما این بخش به لحاظ  برخی نقایص همچون کمبود تعداد بازرسان صنفی از جایگاه محکمی برخوردار نیست و دوران پرفراز و نشیبی را پشت‌سر می‌گذارد.

گفتنی است یکی از نقایصی که در این حوزه به چشم می خورد نبود بازرس در سطح بازار طی روزهای تعطیل است چراکه بازرسان اتحادیه ها صنفی در روزهای پنج شنبه و جمعه ، سرکار حاضر نمی شوند و تعطیل هستند.

به نظر می رسد به زعم اتحادیه های صنفی در این دو روز تخلفی صورت نمی گیرد و این در حالی است که در چندین مورد خبرنگار ما برای پیگیری تخلفات برخی از واحدهای صنفی برای تهیه گزارش نیاز به حضور بازرس در محل داشته که با این جمله که "بازرسان پنج شنبه و جمعه تعطیل هستند " مواجه شده است.

همچنین در تماسی که با سازمان بازرسی و نظارت بر توزیع کالا داشته ایم با این پاسخ روبرو شدیم که گویا بازرسان اتحادیه ها در آخر هفته تعطیلند اما بازرسان وزارت صنعت حضور دارند.

بر اساس این گزارش اینکه هر روز بر مسئله بازرسی و نظارت برای جلوگیری از تخلف و مبارزه با فساد تاکید می شود ولی متولیان این امر بر سرکار خود حضور نداشته باشند نشان می دهد که مسئولان فقط در حرف و سخن عزم جدی برای مبارزه با فساد دارند و در عمل جدیت لازم به منظور ریشه کن کردن تخلفات دیده نمی شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
قیمت روی جلد گرون شده هیج مغازه دارهم خودش یه قیمت داره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۱۳:۴۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
قیمت همه کالا ثابت است /ودیگر افزایش قیمت نداریم /وکاهش قیمت داریم
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۳:۳۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
چرا بیسکویت ساقه طلایی مینو 200 تومان گرون شده...یعنی چی...دیگه می خوان چیکارمون کنن..به چه دلیل گرون شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
همش ظاهر سازي همش عوام فريبي حتي خواص فريبي هم ديده شده
آخرین اخبار