پلیس اتحادیه اروپا از انهدام یک شبکه گسترده جرائم سایبری خبر داد که در 180 کشور جهان فعالیت داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، یوروپل در بیانیه ای اعلام کرد ، شبکه ای جنایتکار تحت نام آوالانش (بهمن) ، با استفاده از نرم افزارهای مخرب اقدام به حملات برخط و برای سازمان های جنایتکار اقدام به پول شویی می کرد.

این گروه با برقراری ارتباط با دیگر گروه های جنایتکار رایانامه های حاوی بدافزار برای افراد خاص ارسال می کرد تا از این طریق اطلاعات بانکی و یا کلمات عبور حساس را سرقت کند. این شبکه همچنین با ارائه درخواست های متعدد همزمان دسترسی به برخی پایگاه ها را مختل و آنها را از دسترس خارج می کرد.

یوروپل خاطر نشان کرد :قربانیان بدافزار ها تا کنون در بیش از 180 کشور شناسایی شدند. بر اساس ارزیابی های این نهاد خسارت وارده صدها میلیون یورو برآورد می شود. در آلمان که این شبکه برای نخستین بار شناسایی شد، خسارت ها حدود شش میلیون یورو برآورد می شود.

همچنین حملات سایبری علیه سامانه بانکی برخط در این کشور شناسایی شد. مسئولان پلیس استرالیا، برزیل، هند، سنگاپور و 25 کشور دیگر، 37 سرور را توقیف و 800 هزار دامنه اینترنتی را مسدود کردند و 39 مورد بازجویی انجام دادند. فرناندو رویز مدیر مرکز مبارزه با جرائم سایبری یورو پل گفت: آوالانشمانند یک شرکت عمل می کرد و ما مدیر اجرایی و شورای مدیریت آن را بازداشت کردیم.­ این عملیات با همکاری واحد قضایی اتحادیه اروپا، پلیس بین الملل (اینترپل) و اف بی آی انجام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار