یزد؛

به ازای هرخانوار یزدی 1 مسکن

استان یزد درحوزه مسکن مهر مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: راه‌های استان سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوندو یکی از وظایف اصلی این اداره کل، نظارت بر حمل و نقل در بخش‌های مختلف از جمله ارتقای کیفیت راه‌ها درساخت و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای نظارت بر پروژه‌های راهسازی است تا بتوانیم باکیفیت‌ترین راه‌ها را تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بدهیم.

محمدرضا نقصان محمدی افزود: از سوی دیگر یکی از حوزه‌های مهم فعالیت این اداره کل شهرسازی، مسکن است که در این راستا لازم است به بازتعریف و بازنگری بر توسعه شهری با تاکید برحفاظت از بافت تاریخی و حاشیه‌ای بپردازیم.

 وی گفت: رسیدگی به تسریع در واگذاری املاک و مساکن مهر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و نظارت هرچه بیشتر بر روند اجرای باکیفیت و سریع‌تر پروژه‌های ساختمان‌های دولتی و عمومی و برقراری ارتباط بیشتر و منسجم‌تر میان حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی را دردستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱.۵۳ درصد از مسکن کشور در استان یزد وجود دارد، افزود: به ازای هرخانوار یزدی حدود یک مسکن داریم.

وی به اشاره به وضعیت مسکن مهر استان خاطر نشان کرد: از ۲۲ هزار واحد مسکن مهر درتعهد این اداره کل ۱۹ هزار و ۴۳۸ واحد افتتاح شده و ساخت ۲۰۰۰ واحد باقی‌مانده نیز به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده است. 

وی تصریح کرد: استان یزد درحوزه مسکن مهر مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده و توانسته‌ایم ضمن تامین زیرساخت‌های لازم ۱۶ مسجد و ۱۱ مدرسه را درسایت‌های مسکن مهر احداث کنیم.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار