ساری؛

نقش ممتاز عالمان دینی در ترویج فرهنگ وقف

منشاء خیر بودن برای همنوعان ، مهم ترین خصلت عالمان دینی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره علمای واقف مازندران که در تکیه بزرگ حمزه کلای گفت: عالمان دینی در ترویج فرهنگ وقف نقش ممتازی دارند و منشاء خیر بودن برای همنوعات ، یکی از مهم ترین خصلت های عالمان دینی در طول تاریخ بوده است .

افزود : علمای دین در طول تاریخ نه تنها خودشان را وقف مردم و در نشر احکام اسلامی تلاش زیادی کردند ، بلکه خود این عالمان به مانند شیخ کبیر و آیت الله حاج شیخ هادی روحانی با وقف اموالشان ، منشاء خیرات زیادی شده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : فرزند صالح ، صدقه جاریه ، انفاق و علمی که برای مردم فایده داشته باشد برخی از کارهای خیر است که حتی بعد از مرگ انسان ها هم پابرجاست .

وی افزود : امیدواریم همه ما بتوانیم در ترویج فرهنگ وقف در جامعه نقش آفرین باشیم تا با وقف های جاری ، آحاد جامعه از آن بهره مند شوند.

کنگره یک روزه علمای واقف مازندران دیروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری ، استاندار مازندران ، جمعی از علما و واقفان استان با هدف تجلیل از 2 عالم واقف بابلی شیخ کبیر و آیت الله روحانی برگزار شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار