رئیس جمهور فیلیپین: ترامپ بخاطر مبارزه علیه موادمخدر، به من تبریک گفت/ او رئیس جمهور خوبی برای آمریکاست

رودریگو دوترته گفت رئیس جمهور منتخب آمریکا به او بخاطر اقداماتش در سرکوب جرم و جنایت در فیلیپین آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آینده آمریکا، به او برای مبارزه‌اش با مواد مخدر در کشورش تبریک گفته است.

وی جمعه با ترامپ تماس گرفت تا پیروزی او را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک بگوید.

رئیس جمهور فیلیپین  گفت رئیس جمهور آینده آمریکا برای او در سیاست جنجالی‌اش برای سرکوب جرم و جنایت در فیلیپین آرزوی موفقیت کرده است.

دوترته گفت: «دونالد ترامپ به مشکلاتی که ما با مواد مخدر داریم، کاملا حساس بود و آرزو کرد ما در مبارزه‌ای که ما به عنوان یک کشور مستقل به خوبی انجام می دهیم، موفق شویم.»

این موضع‌گیری دونالد ترامپ کاملا خلاف موضع باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکاست، که نگرانی‌های خود را از خشونتی که در این مبارزه به کار گرفته شده است، ابراز کرده بود.
 

ویدئویی که از سوی دفتر دوترته منتشر شد او را در حال گفتگوی تلفنی با ترامپ نشان می دهد.

دوترته در این ویدئو به ترامپ می گوید او «رئیس جمهور خوبی برای ایالت متحده» است.

دفتر رئیس جمهور آینده آمریکا نیز در بیانیه‌ای کوتاهی که در پایان این تماس تلفنی منتشر شد اعلام کرد دوترته به ترامپ تبریک گفت و دو طرف توافق کردند همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

دوترته 71 ساله ماه مه در پایان تبلیغاتی عوام گرایانه که در آن قول داد برای ریشه‌کن کردن قاچاق مواد مخدر، هزاران جنایتکار را بکشد، به ریاست جمهوری رسید.

دوترته ماه اکتبر «جدایی» از واشینگتن را خواستار شد اما بعد از این موضع عقب‌نشینی کرد و گفت نمی خواهد به اتحاد 70 ساله کشورش با آمریکا ضربه بزند.

او گفت که احساس می کند رابطه خوبی با ترامپ دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار