کامرانی فر: دپارتمان داوران پاسخگوی افکار عمومی را وظیفه خود می داند

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال جهت تنویر افکار عمومی نسبت به اتهامات برخی از سایت های خبری توضیحاتی را ارائه کرد.

کامرانی فر: دپارتمان داوران پاسخگوی افکار عمومی را وظیفه خود می داندبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به اینکه همواره پیش از شروع فصل مسابقات فوتبال در رده های مختلف از داوران دعوت شده تست بدنی به عمل می آید، تا به حال سابقه نداشته که یک داور بدون پشت سر گذاشتن تست های بدنی در مسابقات مختلف لیگ قضاوت کند. در نتیجه مسائلی که درباره رئیس کمیته داوران و دپارتمان پیشين داوری که متنسب به وی مطرح شده است خلاف واقع بوده، هر چند که این صحبت ها مربوط به گذشته بوده و دپارتمان داوران پاسخگوی عملکرد گذشتگان نخواهد بود.
حسن کامرانی فر – رئیس دپارتمان داوری در این باره گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت ارتقای فوتبال در سطح قاره تصمیم گرفت کلاس هایی را در زمینه مدیریت، مربیگری، داوری و... در کشورهای مختلف آسیا برگزار کند تا سطح دانش آکادمیک شرکت کنندگان مطابق با فوتبال را در کشور خود توسعه دهند.
وی در ادامه بیان کرد: تا چند سال پیش داوران فعال بین المللی به محض بازنشستگی به عنوان ناظر یا مدرس به کلاس های داوری AFC دعوت می شدند، اما کنفدارسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا تغییراتی را نسبت به نحوه شرکت در دوره های نظارت و تدریس داوری انجام دهد. داورانی که بیش از 10 سال به صورت پیاپی در لیست داوران الیت آسیا بودند به صورت خودکار به کلاس های نظارت دعوت می شوند اما افرادی که کمتر از 10 سال در لیست الیت بودند و یا تداوم حضور در لیست را نداشتند باید در 3 دوره کلاس فوتور شرکت می کردند که در نهایت از دوره سوم دو نفر برتر در زمینه های آموزش، بدنسازی، آمادگی جسمانی و نظارت به کلاس های تدریس و نظارت AFC راه پیدا کنند.
رئیس دپارتمان داوران درباره اینکه نتوانست در کلاس های نظارت شرکت کند گفت:  بنده تا سال 2005 در لیست بین المللی کمک داوران آسیا قرار داشتم، اما با تصمیمات اعضای کمیته داوران وقت فدراسیون در همان سال از لیست بین المللی بیرون آورده شدم و مجددا در سال 2007 به لیست بین المللی بازگشتم و همین وقفه دو ساله باعث شد تا نتوانم به صورت مستقیم در کلاس های نظارت و تدریس AFC مستقیما دعوت شوم.
کامرانی فر در ادامه در خصوص اینکه کسی که سابقه حضور در دو جام جهانی را دارد و در المپیک 2008 پکن، جام ملت های 2011 قطر، جام جهانی 2010 افریقا و جام باشگاههای جهان در سال 2012 و 2013 را در کارنامه خود دارد آیا باورپذیر است که به زبان انگلیسی آشنا نباشد و برای برقراری ارتباط با خود مترجم به همراه ببرد، گفت: عملکرد من به گونه ای بود که خود AFC بعد از بازنشستگی زود هنگام از من خواست تا با حضور در دوره های فوتورو به داوری آسیا خدمت کنم.
وی در ادامه گفت: در این دوره نیز از کلیه واجدین شرایط در آزمونی که زیر نظر حسین عسگری، رامین حقیقی زاده و حبیب الله شیرازی در 25 مهرماه به عمل آمد که افراد برگزیده جهت شرکت در دوره فوتورو امسال معرفی شدند.
رئیس دپارتمان داوری در ادامه افزود: لازم به توضیح است، کلیه هزینه ها از جمله بلیت هواپیما، تغذیه و هتل در کل زمان اقامت در کشور میزبان کلاس به عهده AFC بوده و فدراسیون فوتبال جهت اعزام افراد خود به دوره هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کند.
کامرانی فر در ادامه با اشاره به صحبت های یکی از داوران فوتسال در زمینه عدم دریافت مطالبات گفت: فدراسیون فوتبال علیرغم مشکلات مالی که داشته ، حق الزحمه داوران را پرداخت کرده است البته این پرداخت ها گاها باتاخیر بوده، اما کلیه مطالبات پرداخت شده و خواهد شد.
رئیس دپارتمان داوران در خصوص بحثی که در محافل ورزشی نسبت به غیرقانونی بودن حضور ترکی مطرح شده است گفت: با توجه به اینکه هر تستی که در سطح FIFA، AFC و ایران انجام می شود ارزش و اعتبار خود را دارد. تست پیش از فصل لیگ برتر ایران برای دپارتمان قابل قبول بوده و با توجه به نظر کمیته و دپارتمان هر تستی جایگاه و شرایط خاص خودش را دارد. 
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به قضاوت ترکی در هفته دوم لیگ برتر، این موضوع نشان دهنده این است که وی توانسته با موفقیت تست های مورد نیاز را پاس کند و در هفته پنجم تغییرات دپارتمان صورت گرفته و با توجه به گزارشات قبلی و حضور وی در هفته دوم قضاوت ترکی در مسابقات لیگ برتر بلامانع است. ضمن اینکه ترکی از داوران بزرگ ایران است و جایگاه و منزلت وی برای همگان مشخص است و قضاوت بازیهای سخت دربی را نیز برعهده داشته است. ترکی جزو داوران خوب و با اخلاق کشور است و با یک تست نرفتن در دوره AFC نمی توان ارزش های وی را زیر سوال برد.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار