شیراز؛

آتش نشانی شیراز قطب آموزشی امدادی – اطفایی جنوب کشور

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز، قطب آموزشی امدادی – اطفایی جنوب کشور می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شایق رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: در راستای تلاش به منظور افزایش مهارت های عملی آتش نشانان، کاهش خسارات، تلفات و پتانسیل منابع انسانی و بالا بردن مدت زمان استهلاک تجهیزات و تقویت بنیادی آموزش ها، کلیه سازمان های امدادی برای آمادگی بیشتر در حوادث، از روش های نوین استفاده می کنند.
شایق با بیان اینکه سازمان آتش نشانی، برنامه ریزی در آموزش تخصصی مداوم و مستمر را در اولویت قرار داده است اظهار کرد: این سازمان از شهریورسال 1394، طرح ساخت سایت آموزش تخصصی تاکتیک های آتش نشانی را شروع کرد که این مرکز آموزشی به عنوان یکی از پیشرفته ترین مراکز آموزشی امدادی اطفایی در کشور خواهد بود.
وی خاطر نشان شد: یکی شاخصه های مهم در ساخت این مرکز، برگرداندن آموزش ها از روش سنتی به مدرن است.
شایق افزود: با چند منظوره شدن این سایت، می توان علاوه بر برگزاری آموزش ها در سطح کشوری، مسابقات آتش نشانی و المپیادهای آتش نشانی را نیز تحت پوشش قرار داد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز تصریح کرد: با تخصصی شدن این سایت بزرگ آموزشی به مساحت 16 هزار مترمربع و اجرای طرح فاز نخست با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد ریال در مجاورت ایستگاه آتش نشانی شهرک والفجر، این سازمان می تواند قطب آموزشی امدادی اطفایی جنوب کشور باشد که در حال کسب مجوز از وزارت کشور است.
وی از افتتاح فاز اول این مرکز در دهه فجر خبر داد و گفت: از جمله سایت های عملی آموزشی فاز اول سایت تاکتیک شامل سه حلقه چاه، میدان موانع، منطقه حوادث ترافیکی، آموزش حریق، شبیه ساز حریق تانکر است .
شایق بیان کرد: در فاز بعدی نیز آوار برداری، ساختمان اداری و زیر زمین حریق و پایان روند ساخت اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.