کرمان؛

نیاز اساسی جنوب کرمان به پایگاه انتقال خون

فرماندار جیرفت گفت: بیمارستان های جنوب کرمان به پایگاه انتقال خون نیاز اساسی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد امینی روش با اشاره به مشکلات فضای فیزیکی پایگاه انتقال خون جیرفت افزود: سال آینده سعی می شود توجه ویژه ای برای فراهم کردن زیرساخت های این مجموعه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون نیاز اساسی بیمارستان های جنوب کرمان است لذا باید در فراهم کردن زیرساخت های این پایگاه آینده نگری ویژه ای شود.

امینی روش تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم منطقه، توسعه زیرساخت های حوزه سلامت است و انتقال خون هم یکی از بخش های مهم در حوزه سلامت است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرماندار جیرفت گفت: دستگاه های اجرایی با همکاری ائمه جمعه و جماعات و اصحاب رسانه در زمینه تشویق مردم برای اهدا خون کمک می کنند تا شاهد کمبود خون در این منطقه نباشیم.

امینی روش افزود: انتقال خون در زمان زلزله تصادفات زنجیره ای نقش حیاتی دارد لذا باید توجه ویژه ای به زیرساخت های این بخش صورت گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان هم گفت: پنج پایگاه انتقال خون در استان کرمان فعال است که پایگاه شهرستان جیرفت با توجه به پوشش منطقه جنوب کرمان اهمیت ویژه ای دارد.

روح الله میرزایی خلیل آبادی افزود: پایگاه انتقال خون جیرفت از لحاظ سخت افزاری در زمینه فضای فیزیکی و ایمنی ساختمان مشکل دارد که امیدواریم با همکاری فرماندار جیرفت این مشکل برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون دستگاه حیاتی است که در زمان بحران کمک های زیادی برای سلامت مردم انجام می دهد لذا باید توجه ویژه ای زیرساخت های این مجموعه شود.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت نیز گفت: 240بیمار تالاسمی از خون و فرآورده های خونی پایگاه جیرفت استفاده می کنند.

علی بهزادی افزود: به صورت میانگین ماهیانه 600 تا 700واحد خون در این پایگاه دریافت می شود.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون جیرفت فرآورده های خونی جنوب کرمان را پوشش می دهد و در زمینه خون هم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد زیر پوشش این پایگاه قرار دارند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.