سه بقعه در نیشاور به‌ صورت شبانه‌ روزی خدمات‌ رسانی می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در نشست خبری مناسبت هفته وقف در محل این اداره در نیشابور با اشاره به اهمیت طرح حفظ قرآن کریم و تأکید مقام معظم رهبری اظهار داشت: 107 مربی و هزار و 680 قرآن آموز تکلیف ما تا پایان سال 94 بود که بیش از این مقدار محقق شد.

جعفر نوائیان سررود تصریح کرد: امسال نیز حفظ موضوعی در دستور کار قرارگرفته است و سهمیه اجرایی ما هزار و 300 نفر بود که تا این لحظه بیش از هزار و 800 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان‌های نیشابور و فیروزه ادامه داد: هزینه فرهنگی در مراکز تحت مدیرت ما از قبیل بقاع متبرکه بیش از 20 میلیون ریال در ماه است.

نوائیان سررود تأکید کرد: تضمین می‌دهیم که ریالی از بقعه متبرکی به مکانی جز همان‌جا تخصیص پیدا نمی‌کند.

او خاطرنشان کرد: از 9 بقعه شبانه‌روزی شده در استان خراسان رضوی سه بقعه در این شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور دو هزار و 661 موقوفه شهرستان نیشابور گفت: در سال جاری 18 موقوفه جدید ثبت‌شده است، برای هدفمند کردن وقف‌ها در شهرستان، مرکز مشاوره باهدف شناسایی و معرفی نیازهای امروز تشکیل‌شده است.

نوائیان سررود تأکید کرد: امروز نیاز جامعه ما به ترتیب دانش آموزان بی‌بضاعت، بیماران بی‌بضاعت و حوزه‌های علمیه است، دانش آموزان بی‌بضاعت که در اولویت اول است متأسفانه در هیچ دستگاهی موردتوجه ویژه قرار نگرفته‌اند و در مورد آن‌ها نیز موقوفه بسیار کم است.

انتهای پیام// ر ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.