به بهانه روز مقاومت دانشجویی/7

شریف: روحیه استکبارستیزی باید نزد دانشجویان ما روشن بماند

رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب معتقد است که برای دانشجویان کشور رسالتی بالاتر از کسب دانش و ارتقای بصیرت نسبت به توطئه‌های پیچیده دشمنان این آب و خاک وجود ندارد.

احمد شریف، رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شانزدهم آذر یادآور آتشفشان خشم دانشجویان ایرانی در برابر دیکتاتوری شاه پس از کودتای ننگین 28 مرداد است، اظهار داشت: در چنین روزی در سال 1332، دانشجویان آزادی‌خواه سینه‌های خود را سپر تفنگ‌های مزدوران طاغوت کردند و با اقدامات شجاعانه خود، مراتب مخالفت و اعتراض مردم ایران را نسبت به سلطنت پهلوی و دخالت‌های بیگانگان ابراز کردند.

رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب ادامه داد: 16 آذر، روزی که همواره یادآور خیزش و قیام دانشجویی و نقطه عطفی در جنبش دانشجویی بود که هنوز درس‌های فراوانی برای آموختن دارد و به ما یادآور می‌شود غفلت از خون شهداء می‌تواند دشمنان را برای کسب موفقیت به طمع بیاندازد. 

شریف در ادامه افزود: همانطور که دو روز بعد از این رویداد خونبار نیکسون، معاون وقت رئیس جمهور آمریکا که کشورش نقش اصلی را در شکست نهضت ملی شدن نفت و سقوط دولت ملی مصدق ایفا کرده بود، وارد ایران شد و  در همان دانشگاهی که هنوز به خون دانشجویان بی‌گناه رنگین بود دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد. 

وی با اشاره به وظایف دانشجویان فعلی کشور برای مقابله با استبداد تصریح کرد: با اطمینان می‌توان گفت در برهه کنونی رسالتی بالاتر از کسب دانش در عین ارتقای بصیرت نسبت به توطئه‌های پیچیده دشمنان این آب و خاک برای دانشجویان کشور وجود ندارد. 

شریف با بیان اینکه همانطور که در بحث استفاده صلح آمیز از دانش هسته‌ای با اتکا بر توان علمی دانشمندان ایرانی توانستیم به باشگاه کشورهای دارنده این تکنولوژی پیشرفته وارد شویم، ادامه داد: با دیپلماسی هوشمندانه از حقوق مردم ایران دفاع نماییم در دیگر عرصه‌ها نیز این توان را داریم که واژه «ما می‌توانیم» را به بلندای سرزمین اسلامی ایران در سراسر گیتی طنین‌انداز کنیم.

دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین بایستی شعله فروزان روحیه استکبارستیزی نزد جوانان دانشجوی ما روشن بماند تا در شرایط سختی که به سبب دشمنی قدرت‌های زیاده‌خواه و قلدرمأب به مردم ایران تحمیل شده است با سلاح ایمان و علم به مبارزه بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار