معاون اول رئیس جمهور با اشاره به كارشكنی آمریكا در موضوع برجام گفت: این توافقنامه ایران، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، شش قدرت جهانی و سازمان انرژی اتمی است و مخالفت آن‌ها تنها با ایران نیست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دومین روز از نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی‌شدن مبارزه با موادمخدر به فقر، حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد و گسترش دامنه های آن، فسادهای مالی، اجتماعی و اخلاقی، شکل‌گیری مناطق حاد و بحران‌زا از جمله آسیب هایی هستند که صاحبنظران نسبت به وجود آن‌ها هشدار می دهند، اظهار داشت: تهیه گزارش وضعیت اجتماعی کشور با کمک نخبگان دانشگاهی که در وزارت کشور انجام ‌شده به خوبی نشان می‌دهد دولت و همه ارکان حکومت باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس باشند. 

وی افزود: اقدامات ما باید به موقع ، هدفدار و جهت دار باشد،  در یک سال اخیر با تأکیدات رهبری در جلسات مهمی که با سران کشور داشتند، یک مطلب و پیام مشخص اعلام شد و آن عزم نظام بر کاهش و حل بحران ها و مسائل اجتماعی بود. 

معاون اول رئیس جمهور  با بیان اینکه حساسیت و مشارکت جامعه در حوزه مسائل اجتماعی مکمل عزم نظام برای حل مشکلات است، افزود: دانش و تجربه بشری نشان می دهد آن‌چه باعث قوام یک جامعه است در درجه اول سلامت و پایداری نهادهای اصلی آن جامعه است،  خانواده سالم و شهروندان مسئول و نهادهای مدنی و شبکه های اجتماعی منسجم، راه را بر هر آسیبی در جامعه می بندند. 

جهانگیری تصریح کرد: اعتیاد مهم‌ترین آسیبی است که به صورت مزمن در جوامع ریشه دارد و در کشور ما نیز ظهور پیدا کرده است، بقا و رشد اعتیاد نشان دهنده بیماری های دیگر اجتماعی است، اعتیاد خودش به تنهایی زاییده یکسری پدیده های اجتماعی است اما وقتی ادامه یابد مشکلات و معضلات دیگری را با خود به همراه می آورد. 

وی با بیان اینکه اگر جامعه به این آسیب عادت کند، جامعه پرمخاطره ای خواهد شد و بستر شکل‌گیری آسیب های بحران زا و کشنده می شود عنوان کرد: با این بلای خانمان سوز نمی توان در غیاب مردم مبارزه کرد، همه مردم باید احساس مسئولیت کنند، رویکرد دولت یازدهم نیز اجتماعی کردن امر مبارزه و کمک خواستن از مردم است.

وی با بیان اینکه با ورود به این گفتمان و ائتلاف فراگیر دولت و ملت باید در کاهش و مهار اعتیاد به صورت جدی اقدام کنیم، عنوان کرد: برای آن‌که در هدف مهم به نتیجه برسیم باید تمام اقداماتمان معطوف به نتیجه باشد، برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر در برنامه ششم هدف گذاری کمی انجام شده است، اینکه هر نهادی چه میزان از این مسئولیت را به عهده بگیرد، نشان دهنده تحقق شعار اقدام و عمل در سال جاری است.

جهانگیری به سرمایه انسانی توانمند و متفکر در پیشبرد اهداف کشور اشاره کرد و گفت: امید است سرمایه های انسانی در مسیر صحیح پیشرفت و توسعه کشور قرار بگیرند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نیازمند عزم و اجماع ملی برای حل مسائل هستیم گفت: هر آسیبی هرقدر بزرگ باشد برای جامعه ایران که از پتانسیل و توانمندی بالا برخوردار است، به راحتی قابل حل است و پیش نیاز آن برخوردهای غیرسلیقه ای، غیر جناحی و در چارچوب مصالح ملی است، اگر با یک مسأله جناحی و سلیقه ای برخورد شود، هر یک به تهدیدی علیه منافع ملی کشور تبدیل می شود، چه در شرایط حساس منطقه ای باشیم و چه در داخل. 

وی افزود : تحولات در دنیا به سرعت در حال رخ دادن است و می تواند برای دنیا مخاطره آمیز باشد و باید چهره های خشنی که روی کار می آیند را با تدبیر کنترل کرد.

جهانگیری با بیان اینکه در منطقه ای قرار داریم که آبستن اتفافات مهمی است و ما همیشه نیازمند اعتدال، عقلانیت در سطح ملی هستیم تا تهدیدهای درونی و بیرونی را دور کنیم عنوان کرد: در دولت یازدهم فرصت های امیدوارانه زندگی کردن برای مردم را دنبال می کنیم، برجام حاصل این سیاست و حاصل گفتگوهای پیچیده با شش قدرت دنیا و گفتگوهای طولانی ایران با سازمان ملل و اتحادیه اروپاست،  برجام مورد موافقت از سوی مجلس و شورای عالی امنیت ملی و رهبری است.

وی ادامه داد برجام در سطح بین المللی مصوب سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سازمان انرژی اتمی است و کارشکنی آمریکا فقط مخالفت با ایران نیست،  آن‌ها کارنامه سیاهی دارند و دشمنی شان با ما سابقه دیرینه دارد و اقدام علیه برجام اقدام علیه توافقات و تعاملات بین المللی است و راه مقابله با آن راه عقلانی و سنجیده ای است که باید در داخل کشور درباره آن تصمیم گیری شود. 

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید مراقب باشیم گاهی فضاهای کاذبی ما را در مسیر افراطی‌گری قرار ندهد، باید با عقلانیت و سیاست هایی که همواره مورد تأکید رهبری بوده با حکمت و عزت تصمیم بگیریم که ان شااله تصمیم گیری خواهد شد و منافع ملت به درستی مراعات خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.