مشهد؛

۵۷۳ میلیون دلار حجم مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان

جلسه ملاقات اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست اتاق بازرگانی پاکستان و ایران گفت : اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان با هدف روابط تجاری ایران و پاکستان تشکیل شده و مردم ایران همواره دوستدار مردم پاکستان بوده و این روابط همواره مطلوب خواهد بود.

اعجاز الحق افزود : امیدواریم تجارت بین ایران و پاکستان را با انگیزه بیشتری پیش ببریم و اعضای دو اتاق بتوانند به راحتی با هم تبادل نظر کنند و هیات های تجاری بتوانند در سطوح بالا با هم به تجارت بپردازند.

نماینده مجلس پاکستان با اشاره به ۵۷۳ میلیون دلار حجم مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان تصریح کرد : هر دو کشور جزو کشورهای تولید کننده کالا در منطقه هستند و امیدواریم در فضای پس از تحریمها بتوانیم به راحتی کالا های خود را ارائه کرده و از کشورهای اروپایی واردات نداشته باشیم.

وی افزود : ۳ میلیارد دلار در بخش انرژی سرمایه گذاری شده است و بخشی از این بودجه صرف ساخت ترمینال های ورودی بین دو کشور میشود تا تجار بتوانند راحت تر به صادرات و واردات کالا از دو کشور بپردازند.

اعجاز الحق افزود : امیدواریم پس از امضا تفاهم نامه بین اتاق های بازرگانی دو کشور روابط تجاری را تسهیل کرده و تبادلات تجاری را بدون نیاز به بانک ها انجام دهیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی همدر این نشست گفت : تشکیل اتاق بین خراسان رضوی و پاکستان را در اولویت کاری قرار میدهیم و امیدواریم بتوانیم مشکلات بین دو طرف را حل کنیم و تجار به راحتی به تجارت با هم بپردازند.

محمد رضا توکلی زاده افزود : این اولین بازدید هیات تجاری پاکستان از خراسان رضوی است و در آینده بازدید های بیشتری را برنامه ریزی میکنیم و نمایشگاه های مشترک در مشهد و کویته برگزار می‌شود.

توکلی زاده تصریح کرد : تایین ۱۰ محصول برتر دو کشور در حال انجام است تا تجار بتوانند به راحتی به صادرات و واردات این کالاها بپردازند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار