جزئیات لایحه بودجه96-8؛

مالیات سیگار داخلی20درصد و وارداتی 30 درصدقیمت خرده‌فروشی

بر اساس تبصره‌های بودجه سال 96 کل کشور،مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخل 20 و وارداتی 30 درصد قیمت خرده‌ فروشی تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد وانرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس بند «د» تبصره 7 ماده واحده لایحه بودجه 96 دولت پیشنهاد داده تا مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی 20 درصد و وارداتی 30 درصد قیمت خرده‌ فروشی تعیین شود؛ همچنین مالیات انواع توتون، پیپ و تنباکوی معسل یا سنتی آماده مصرف تولید داخلی 20 درصد و وارداتی 30 درصد قیمت خرده فروشی تعیین می‌شود.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال 96 موظف است قیمت خرده‌فروشی انواع سیگار و محصولات دخانی ماخذ محاسبه مالیات موضوع این بند را به مراجع ذیربط و برای درج بر روی پاکت محصول اعلام نماید.

در عین حال، وزارت صنعت باید امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سیستم اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم نماید.

در این میان مالیات موضوع این ماده تابع کلیه احکام مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مالیات موضوع این تبصره را وصول و آن را به ردیف درآمدی شـماره 160168جـدول شماره5 این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

در این تبصره آمده است: با لازم الاجرا شدن این قانون، کلیه مالیات و عوارض بر تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی به استثنای مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند (ب) ماده 69 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت لغو می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار