گزینه‌های مخالفان سوری در صورت از دست دادن حمایت واشینگتن/از ائتلاف با القاعده تا جنگ پارتیزانی

"واشینگتن پست" گزارش داد عناصر مخالف دولت سوریه، به امکان ایجاد ائتلاف با گروه تروریستی "القاعده" و دیگر گروه‌های افراطی می‌اندیشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه "واشینگتن پست" آمریکا، گزارش داد عناصر مخالف دولت سوریه، به امکان ایجاد ائتلاف با گروه تروریستی "القاعده" و دیگر گروه های افراطی، در صورت از دست دادن حمایت واشینگتن پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ می اندیشند.

واشینگتن پست در گزارش خود به گزینه های پیش روی عناصر مخالف سوری در صورت بقای ترامپ بر مواضع کنونی خود پرداخت و نوشت: مسئولان آمریکایی، کارشناسان منطقه‌ای و عناصر مخالف، خود تأکید کرده‌اند که اکنون در حال بررسی امکان نزدیکی با گروه القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی که از حمایت تسلیحاتی گسترده از جانب کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برخوردار هستند، می باشند و گزینه دومی مبنی بر انتقال به استراتژی جنگ پارتیزانی و انجام حملات مشخص به مواضع نیروهای دولت سوریه و روسیه، نیز پیش روی آنها وجود دارد.

این گزارش می افزاید: ترامپ بارها بر مخالفت خود با سیاست های دولت اوباما در قبال بحران سوریه به ویژه مسلح کردن مخالفان سوری تأکید کرده است.

در ادامه گزارش واشینگتن پست آمده است: مخالفان مسلح سوری چندین بار تأکید کرده اند حمایت هایی که از آمریکا دریافت می کنند ناچیز و بسیار محدود است.

یکی از سرکرده های مخالفان مسلح اعلام کرده است این گروه از کمک های آمریکایی ناامید شده و واشینگتن به تعهدات خود عمل نکرده است.

واشینگتن پست در این میان، به نقل از "مایکل فلین" که در دوره ترامپ، مشاور امنیت ملی آمریکا خواهد بود، می نویسد: "ائتلاف گروه های مخالف سوری با گروه های افراطی، از مدت های پیش آغاز شده است و افراطی ها، با استفاده از کمک هایی که واشینگتن به مخالفان بشار اسد کرده است، رشد یافته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار