بخشی از حریم رودخانه «کهمان» در شهرستان سلسله با دستور قضایی رفع تصرف و آزاد سازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مدیر امور آب شهر ستان سلسله  گفت :بر اساس دستور قضایی با حضور دادستان، عوامل نیروی انتظامی، مسئولان جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان هفت کیلومتر از بستر و حریم رودخانه کهمان آزادسازی شد.

حجت‌الله حسنوند با اشاره به اینکه این آزادسازی در دو فاز انجام می‌شود، افزود: در فاز نخست آزادسازی از پل گرکان تا انتهای بند انحرافی کهمان انجام شد و در فاز بعدی نیز آزادسازی بند انحرافی کهمان تا پل خرکن در دستور کار است.

رئیس امور آب شهرستان سلسله عنوان کرد: در فاز دوم پس از انجام کار کارشناسی از وضعیت منطقه، در صورتی ‌که به اخطارها توجه نشود با دستور قضایی آزادسازی انجام می‌شود.

منطقه «کهمان» یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری استان لرستان و شهرستان سلسله است که باوجود سراب‌های خروشان همواره پذیرای خیل عظیم گردشگران است اما همین ظرفیت بکر سبب شده تا متأسفانه برخی از سودجویان اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه آن کنند تا آنجا که افراد سودجو با حصارکشی در این منطقه جایی برای تفریح و تفرج گردشگران باقی نگذاشته بودند.

 سرچشمه ابتدایی رودخانه کهمان، چشمه تخت‏شاه و چشمه‎های اطراف آن است که پس از جاری شدن در درون دره‎ کهمان، آب چشمه سراب‎خاصو و دیگر چشمه‎ها به آن پیوسته و رودخانه کهمان را تشکیل می‎دهد.

این رودخانه زیستگاه ماهی قزل‎آلای رنگین‎کمان است، در کنار این رودخانه درختان کهن‌ سال گردو و بید رشد کرده و سایه‎ساری بهشت گونه را به وجود آورده‎اند.

عمر برخی از این درختان گردو به صدسال هم می‎رسد، در بعضی مناطق، خروش رودخانه به حدی است که عبور از آن امکان ندارد.

در ناحیه کهمان، درختان گردو، آلو، به، گلابی، زالزالک، تمشک، پسته وحشی و بلوط به‌صورت خودرو وجود دارند و زمین‎های کشاورزی زیادی در این دره به کشت انواع محصولات کشاورزی، به‌ ویژه خیار اختصاص‌یافته است.

قطر برخی درختان گردوی این دره به چندین متر می‎رسد و در حال حاضر در مالکیت افراد محلی هستند و سالیانه صدها تن گردوی موردنیاز استان و کشور را تأمین می‎کنند.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رستمي
۰۰:۲۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
از دادستان عزيز و دستگاههاي اجرايي وفرماندار محترم كهآزاد سازي كهمان بهشت لرستان همت نموده سپاسگزارم