مارتین ایندیک: برجام باعث امنیت بیشتر اسرائیل شد

نایب رئیس موسسه بروکینگز از امنیت بیشتر رژیم صهیونیستی در سایه «توافقنامه هسته ای» سخن گفت.

مارتین ایندیک: برجام باعث امنیت بیشتر اسرائیل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  مؤسسه بروکینگز؛ نائب رئیس اندیشکده بروکینگز در اجلاس سابان گفت: برجام باعث شد امنیت اسرائیل بیشتر شود.

مارتین ایندیک خطاب به جان کری در اجلاس مذکور گفت: امروز حتی شدید ترین منتقدان شما می توانند ببینند که دست کم برای یک دهه آینده، اسرائیل با این توافق از امنیت بیشتری برخوردار خواهد شد. حضور شما دراین اجلاس بیانگر تعهد عمیق و پایدار شما به روابط بین آمریکا و اسرائیل است.

وی در ادامه خطاب به جان کری افزود: شما طی سی سال فعالیت به عنوان سناتور ایالت ماساچوست، سابقه عالی در زمینه رای دادن درباره اسرائیل دارید. شما مروج توافقنامه بی سابقه سی و هشت میلیارد دلاری برای پاسخ دادن به نیازهای امنیتی اسرائیل در یک دهه آینده بوده اید. شما انرژی باور نکردنی صرف کردید تا بین اسرائیل و فلسطینی ها صلحی امن بدست آید.

وی خطاب به جان کری همچنین افزود: شما موفق شدید توافقنامه ای را بدست آورید که بخش زیادی از تسلیحات شیمیایی سوریه را از بین ببرد. شما در ادامه مشغول مذاکره درباره توافقنامه ای شدید تا برنامه غنی سازی ایران را متوقف کنید، ذخیره مواد هسته ای این کشور را به خارج انتقال دهید و در قلب راکتور آب سنگین آن بتون بریزید.

این توافقنامه به شدت جنجال برانگیز بود اما امروز حتی شدید ترین منتقدان شما می توانند ببینند که دست کم برای یک دهه آینده، اسرائیل با این توافق از امنیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار