ابراز امیدواری شینزو آبه برای رسیدن به توافق صلح با پوتین

نخست وزیر ژاپن امیدوار است با رییس جمهور روسیه درباره جزایر مورد اختلاف به توافق صلح برسد.

ابراز امیدواری شینزو آبه برای رسیدن به توافق صلح با پوتینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه – نخست وزیر ژاپن – امروز (دوشنبه) ابراز امیدواری کرد گفتگوها با روسیه درباره جزایر مورد اختلاف دو کشور شاهد پیشرفت باشد. با این وجود، وی معتقد است دهه‌ها تنش در این باره با یک دیدار حل نخواهد شد. 

بر این اساس، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد: در زمان دیدار ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از ژاپن در 15 و 16 اکتبر (25 و 26 آذرماه) به صورت صادقانه درباره جزایر مورد اختلاف با او گفت و گو خواهم کرد. 

شینزو آبه امیدوار است روابط نزدیکش با پوتین و سرمایه‌گذاری‌های اغواکننده ژاپن در زمینه فناوری‌های پزشکی و انرژی روسیه شرایط را برای رسیدن به توافقی درباره چهار جزیره‌ای که روسیه پس از جنگ جهانی دوم به تصرف خود درآورده است، تسهیل کند. با این وجود آبه اعلام کرد: موضوع تنش میان توکیو و مسکو پیرامون این جزایر در یک ملاقات حل‌شدنی نیست. من خواهان آن هستم که دو رییس جمهور به صورت صادقانه و با دیدگاهی روشن در این باره گفت و گو و برای رسیدن به پیمان صلح تلاش کنند. 

شینزو آبه از زمانی که قدرت را در سال 2006 به دست گرفت، ده‌ها بار با پوتین دیدار کرده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در روزهای اخیر اعلام کرد کاهش تنش میان دو کشور درباره جزایر مورد اختلاف و رسیدن به پیمان صلحی در این رابطه بسیار دشوار است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار