ساری؛

پرداخت دومین مرحله خسارات بیمه پلنگ

دومین مرحله خسارات تحت پوشش بیمه پلنگ ایرانی، روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه در مازندران پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: این مراسم روز چهارشنبه ۱۷ آذر امسال به میزبانی محیط زیست استان مازندران و با حضور معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر عامل شرکت بیمه ما، مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست و تعدادی از مدیران ارشد استانی برگزار می شود.

موضوع این تفاهم نامه بیمه مسئولیت گونه در معرض خطر انقراض پلنگ ایرانی برای جبران خسارت مالی و جانی وارده به افراد و دامداران جوامع محلی در اثر حمله پلنگ و همچنین کاهش خسارت وارده به محیط زیست به لحاظ تلف شدن این گونه از طریق پرداخت مبالغ ضررو زیان است.

پرداخت ها از سوی بیمه ما در این مرتبه مربوط به ۵۴ مورد خسارت وارده به افراد حقیقی از ۴ استان و همچنین جبران بخشی از خسارت وارده به لحاظ تلف شدن دو قلاده پلنگ در استان مازندران است.

تلفات دو پلنگ در سال جاری با جنسیت های ماده و نر هر دو مربوط به منطقه کیاسر می باشند که ماده پلنگ توسط دو نفر از افراد محلی در مرداد ماه گذشته شکار شده که خوشبختانه عاملین این اقدام در همان ساعات اولیه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و پلنگ نر در آبان ماه و در جاده اصلی ساری به سمنان در اثر برخورد با خودروی کشته شده است.

مدارک و مستندات خسارت مالی و جانی توسط پلنگ و همچنین کشته شدن گونه پلنگ می بایست پس از تایید کارشناس معتمد بیمه که در واقع همان همکاران شاغل در ادارت کل حفاظت محیط زیست استانها می باشند از طریق این اداره کل دریافت و به شرکت بیمه ما تحویل شود تا پس از طی مراحل قانونی نسبت به صدور چک یا حواله بانکی به نام زیان دیدگان اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار