آموزش 1.5 میلیون دانش‌آموز در تشکل‌های دانش‌آموزی برای مقابله با زلزله

در حوزه تشکل‌های دانش‌آموزی، پیشتازان و فعالان، قریب به 1.5 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داده‌ایم و به این مقوله به صورت جدی پرداخته شد.

اردشیر دهقانی معاون سازمان فعالیت های دانش آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: زلزله به عنوان یکی از اساسی ترین بحران های جهان و در حقیقت یکی از شاخص ترین بحران های 40 گانه مدنظر است.

وی افزود: در کشور ما ایران به دلیل اقلیم و جغرافیای خاص خود بیش از 31 بحران از بحران های چهل‌گانه جهان را در خود تجربه کرده و زلزله یکی از پر خسارت ترین و بیشترین تلفات را در بر دارد.

معاون سازمان فعالیت های دانش آموزی کشور بیان کرد: در وزارت آموزش و پرورش نحوه مقابله با زلزله و مخاطرات طبیعی به عنوان یکی از آموزش های مهارت اجتماعی به دانش آموزان مدنظر قرارگرفته است. آموزش و پرورش در حوزه تشکل های دانش آموزی و تشکل پیشتازان و فعالان قریب به 1.5 میلیون نفر دانش آموز را تحت پوشش خود قرار داده و به این مقوله به صورت جدی پرداخته شده است.

دهقانی تصریح کرد: ما توانستیم آموزش هایی را در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و تخصصی به دانش آموزان منتقل کنیم. آموزش هایی که امروز ارائه می دهیم، در حقیقت آموزش های کامل و کافی برای تمام دانش آموزان کشور نیست. ما بیش از 13 میلیون دانش آموز در کشور داریم که کمتر از 2 میلیون دانش‌آموز را توانستیم تحت آموزش مستقیم قرار دهیم.

معاون سازمان فعالیت های دانش آموزی کشور یادآور شد: این آمادگی نسبی باید در همه دانش آموزان کشور و به تبع آن در بین خانواده ها از طریق آنها منتقل شود. ما معتقدیم که آموزش هایی که امروز به دانش آموزان در زمینه مقابله با بحران زلزله داده می شود، به بهترین شکل ممکن در خانواده ها انتقال پیدا می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار