قزوین؛

فعال شدن گروه سیار بررسی ومراقبت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

گروه سیار بررسی و مراقبت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آبیک کار خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس اداره دامپزشکی آبیک  گفت: این گروه  به منظور آمادگی کامل این اداره برای مقابله با رخداد احتمالی این بیماری، با تجهیزات کامل تشکیل شده است .

مرتضی یعقوبی افزود : بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که آنفلوانزای مرغی نامیده می‌شود یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و پرندگان است که تاکنون خسارت‌های اقتصادی فراوانی به صنعت مرغداری وارد کرده است.

وی افزود: پرندگان مهاجر و آبزی مخازن اصلی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند که باید تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از تماس پرندگان وحشی و اهلی صورت پذیرد.

رئیس اداره دامپزشکی آبیک درباره علائم ظاهری این بیماری در پرندگان گفت: آغاز ناگهانی تلفات غیر معمول، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دان، افت ناگهانی و شدید تولید تخم‌مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد، سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا از علائم مهم این بیماری است.

رئیس اداره دامپزشکی آبیک از پرورش دهندگان طیور و عموم مردم خواست: در صورت مشاهده تلفات غیر متعارف طیور مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا آزمایشات و اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.